Eerste jaar: een jaar vol ontdekkingen
In het eerste jaar word je direct ondergedompeld in de praktijk. Je maakt contact met het werkveld zo maak je meteen kennis met de bijzondere wereld van communicatie, zowel voor PR als reclame. Je krijgt een beroepsgerichte training en tijdens consultaties en oefensessies krijg je begeleiding van de lectoren. Ook ga je enkele dagen naar het buitenland voor het vak Mobility.
Tweede jaar: 4 workshops
In het tweede jaar heb je vier workshops: twee individuele- en twee groepsworkshops. In de eerste workshops mag je aan de slag met je eigen creativiteit. Door te werken met allerlei digitale programma’s word je dé specialist in multimedia. Bij de tweede workshop draait het allemaal rond de actualiteit. Je zal de nationale en internationale media moeten opvolgen en actuele thema's analyseren. De twee groepsworkshops zijn erg afhankelijk van de gekozen optie, Public Relations of Reclame. Beiden zullen je vaardigheden en kennis uitbreiden en versterken.
Derde jaar: welkom in de echte wereld!
Wat is beter dan je volledig in de praktijk te gooien om te ondervinden of je klaar bent voor de arbeidsmarkt? Dit is dé kans om jezelf te bewijzen.
Je werkt in groep aan opdrachten van echte opdrachtgevers en probeert je troeven uit te spelen. Twee maanden lang werk je aan een evenement, imagocampagne of een ander communicatieproduct. Tijdens deze periode draait alles rond zelfstandigheid: je bepaalt zelf je uren en bent verantwoordelijk voor een volwaardig eindproduct. Op die manier word je volledig klaargestoomd voor het werkveld.
Tijdens je stage krijg je de kans om te proeven van wat je te wachten staat. Je bepaalt zelf waar je terecht zal komen tijdens je stage in binnen- of buitenland. In je afstudeerjaar sta je acht weken lang in een bedrijf naar keuze. Als je kiest voor een stage XL ben je vier maanden in het buitenland aan de slag. AP biedt verschillende stageplaatsen aan maar je krijgt ook de kans om zelf een stageplaats voor te stellen!