Donderdag vindt de Graduation Ceremony plaats van de Digital Masters Academy. Drie teams van laatstejaarsstudenten Grafische en Digitale Media dingen mee voor de prijs van beste digitale campagne. De studenten worden voor de gelegenheid uitgenodigd in het hoofdkantoor van Google in Brussel.
Voor de eerste keer konden de laatstejaarsstudenten van de opleiding Grafische en Digitale Media deelnemen aan de Digital Masters Academy, een indrukwekkend en uniek programma georganiseerd door de AP Hogeschool, Google en Bloovi Me. Bij aanvang genieten de studenten van een kennis- en praktijkgericht lessenpakket in Google Adwords en Google Analytics. Elke student kan daarbij 3 Google AdWords certificaten behalen. Nadien worden ze uitgedaagd hun digitale skills te gebruiken voor een heuse digitale challenge.
Kernproject 5
De challenge bestaat erin een online advertising plan uitwerken, van A tot Z, voor een zelf uitgekozen NGO. Deze opdracht sluit nauw aan bij het opleidingsvak Kernproject 5 binnen de opleiding, waarbij de studenten in kleine groepjes een campagne uitwerken ten voordele van een vzw en in het kader van Music For Life. Uiteindelijk scoorden de teams van The Bucketlist Project, Churros Para Los Perros en Boom Box de beste punten voor hun afgeleverde rapporten. Zij mogen het opnemen tegen de studententeams van andere deelnemende hogescholen.
Digitale kuur bij Google
De Digital Masters Academy werd in het leven geroepen om de toestroom van digitale marketeers in België te verhogen. Wie zijn campagne succesvol afrondt, krijgt een certificaat en bemachtigt daarmee heel wat kansen voor een interessante stage of studentenjob bij een door Google geselecteerd bedrijf. Een Google certificaat zwiert met andere woorden de jobkansen meteen de hoogte in. Thessa Verbruggen, studente in de afstudeerrichting Crossmedia-ontwerp en bezieler van The Bucketlist Project beaamt: “Mijn deelname aan dit programma is zeker een meerwaarde. Ik loop momenteel stage en alles wat ik leerde in de lessen, kan ik meteen toepassen op de werkvloer”. Met The Bucketlist Project ontwierp ze samen met haar team een digitale campagne voor vzw Gimme Shelter, met als doel zoveel mogelijk wensen van daklozen uit de Antwerpse nachtopvang Victor4 te vervullen.