Ze zijn beste vrienden, studeren aan AP én hebben samen hun eigen onderneming. Yuna Vergult (21) en Gregory Verstraelen (22) zijn de trotse eigenaars van TailsUp. Een bedrijf dat trendy petten produceert die met een slimme aanpassing perfect passen.
Misschien herken je de situatie: je doet je haar in een staart, zet je pet op maar je krijgt je staart maar niet op een deftige manier door de opening achteraan je pet. En eens het je is gelukt, zit je pet zelfs niet comfortabel op je hoofd. Tijd voor verandering dachten Yuna en Gregory! Met hun stijlvolle petten en gekruiste opening achteraan zijn ze de enige die een dergelijk product op de markt weten te brengen.
Alles begon op school
“Toen we elkaar op school leerden kennen, was er meteen een klik. We deelden dezelfde interesses en hadden over veel zaken een gelijkaardige mening. We hadden ook altijd de ambitie om zelf een onderneming te starten. Onze vriendengroepen zijn zelf ook bezig met ondernemen en daardoor sloeg bij ons de vonk helemaal over.”
“In januari brachten we onze eerste collectie uit. Er zat niet echt haast bij, al zijn we wel van mening dat je er nog altijd voor moet gaan.” Toen Gregory twee jaar geleden zijn vader verloor, kwam hij tot het besef dat het leven snel gedaan kan zijn. “Mijn papa wou nog zoveel dingen doen die er uiteindelijk niet van zijn gekomen. Je moet wat meer durven springen.”
Student-ondernemerschap
Gregory studeert Vastgoed, Yuna Grafische en Digitale Media - Cross Media Management en op dit moment hebben ze nog geen statuut als student-ondernemer. “Voorlopig hebben we niet echt hulp nodig van de school, want de mensen rondom ons weten ons perfect te helpen. Al draaien we financieel zelf op voor de kosten en zijn onze ouders ook geen ondernemers.”
“Onze studies en TailsUp vallen nog te combineren. Er komt wel veel bij kijken en het neemt bijna al onze vrije tijd in beslag. Het ontwerpen van onze petten, het opzetten van onze website (www.tailsup.be), onderhouden van Instagram en Facebook, producten verpakken en opsturen, toffe kaartjes/brieven schrijven wanneer de klanten iets bij ons bestellen enzovoort.”
The only way is up
De toekomst ziet er rooskleurig uit voor TailsUp. De bestellingen blijven binnen komen en ook de kranten weten hen te vinden. “Op het moment laten we alles zijn gangetje gaan. De branding van ons product proberen we wel beter op punt te stellen. Onze doelgroep bestaat namelijk uit zowel mannen als vrouwen. Mannen dragen graag petten én voor mannen met langer haar is de pet ook ideaal zoals het geval is bij een ‘man bun’. Ook hebben we een lijstje klaar staan met influencers die we ons brand willen laten vertegenwoordigen. Zo hebben we nog veel ideeën voor de toekomst en als de tijd rijp is dan doen we deze uit de doeken.”
Zelf zin in ondernemen als student? Bekijk op de websitepagina voor student-ondernemers hoe AP je kan helpen!