Overslaan en naar de inhoud gaan

Postgraduaat Content Marketing krijgt extra modules over duurzaamheidscommunicatie, TikTok en AI

Studenten en professionals volgen college tijdens postgraduaat Content Marketing

Ben jij op zoek naar nieuwe mogelijkheden om potentiële klanten aan jouw product te binden? Dan is het postgraduaat Content Marketing wel iets voor jou. Topsprekers en experten uit het marketingveld leren je door middel van strategische sessies en gastcolleges hoe je relevante en bruikbare content creëert voor je klant, businesspartner of (toekomstige) medewerker. Voor de vijfde editie lanceren we bovendien gloednieuwe modules rond duurzaamheidsmarketing- en communicatie, TikTok en Artificiële Intelligentie.

Duurzaamheidsmarketing en -communicatie

De laatste jaren zijn mensen bewuster beginnen omgaan met het milieu. Ook organisaties nemen duurzaamheidsinitiatieven om hun impact op de omgeving te beperken. Content marketing kan helpen bij de communicatie rond dergelijke acties.

“Het is vandaag niet langer de vraag of bedrijven moeten communiceren over hun duurzaamheidsinspanningen, het is gewoon een must. Het vereist de nodige skills om op een authentieke en geloofwaardige manier een duurzaamheidsverhaal te vertellen. Die skills leer je tijdens deze module aan de hand van een nieuw marketingmodel en communicatiecanvas.”, aldus lector Frederik Picard.

TikTok

Zoek je manieren om een jongere doelgroep of potentiële werknemers te bereiken? Dan is TikTok sinds korte tijd een extra communicatiekanaal waar je niet naast kan kijken. Tijdens deze nieuwe module leer hoe je TikTok binnen je organisatie kan inzetten zonder je businessdoelen uit het oog te verliezen. Je verdiept je in de verschillende formats en ontdekt welke tone-of-voice het beste aansluit bij de noden van je organisatie. 

Chris Van Gils licht toe: "In de eindeloze scroll van creativiteit, is TikTok het medium waarop merken kunnen schitteren en een onvergetelijke indruk kunnen achterlaten bij de nieuwe generatie consumenten. Of TikTok ook geschikt is voor elk merk? Op die vraag krijg je een antwoord.”

Artificiële Intelligentie

Dat Artificiële Intelligentie, dankzij ChatGPT en andere AI-tools zoals DALL-E, Midjourney en Leonardo, een game-changer is in marketing en communicatie, is een understatement. Tijdens de nieuwe module ontdek je hoe je AI kan inzetten voor onder meer research, contentcreatie en contentinspiratie.  

"De opkomst van artificiële intelligentie creëert ongekende mogelijkheden om merken en consumenten met elkaar te verbinden, nieuwe hoogten te bereiken en grenzen te verleggen. Door de kunst van storytelling te verrijken met de precisie van wetenschap, wordt AI echt onmisbaar voor content marketeers. Maar vergeet niet dat zelfs de meest geavanceerde algoritmen nooit de menselijke creativiteit kunnen vervangen. Het is de harmonie tussen mens en machine die de ware magie van AI in content marketing ontketent.”, zo besluit Frederik Picard.

 

Ben je helemaal enthousiast over deze topics? Stuur ons dan je kandidatuur voor het postgraduaat Content Marketing. Tot binnenkort!
 

Gerelateerde artikels