Een project, wat is dat? Wel, studenten werken gedurende twee maanden in team aan een opdracht van een externe opdrachtgever. Voorbeelden zijn een evenement, een imagocampagne, een videoreportage,… Noem maar op!
Waarom een project? Door studenten opdrachten van externe opdrachtgevers voor te schotelen wil AP de studenten helemaal klaarstomen voor het werkveld en de kans geven om hun vaardigheden te gebruiken in het echte werkleven. Zo ben je een ervaring rijker en dat staat alvast mooi op je cv.
In het begin van het academiejaar kies je een project dat het meest aansluit bij je interesses. Afhankelijk van je stage werk je aan je project van februari tot april of van april tot juni.
Één van deze projecten is het Belgian Corporate Video Festival. Sinds 2002 organiseren de laatstejaarsstudenten van Communicatiemanagement het CVF. Wat eerst een lokaal evenement was, is vijftien jaar later uitgegroeid tot een nationaal evenement in samenwerking met Kanaal Z, Videohouse en Kinepolis.
Tijdens de awardshow van het Corporate Video Festival kiest een jury de beste ingezonden bedrijfsfilms. Bekende filmrecensenten, regisseurs en PR-specialisten werken mee.