Communicatietalent van over heel Europa zakte deze week af naar Engelse Durham, iets ten zuiden van Newcastle. Ook onze studenten Communicatiemanagement waren van de partij, en werkten hier in internationale teams een communicatiestrategie uit voor het Beamish Open Air Museum.
Beamish is een wereldbekend openluchtmuseum dat het verhaal vertelt over het leven van Noord-Oost-Engeland in de jaren 1820,1900 en 1940, en hoe de industriële revolutie het leven in de buurt veranderde. Momenteel werken ze volop aan de uitbreiding van het museum, waaronder ook een hotel. Maar wat is nu de beste manier om dit hotel op de kaart bij een internationaal publiek? That’s where the students came in!
Na drie dagen intensief samenwerken in een internationale omgeving, presenteerden alle groepen hun werk voor een jury van communicatie- en marketingprofessionals en het management van Beamish. Uiteindelijk werd 1 team tot winnaar gekroond omwille van hun vernieuwende ideeën waar het museum morgen al mee aan de slag kan.
Het project eindigde met, hoe kan het ook anders, ... tea and scones.