Alweer vertrokken vier laatstejaarsstudenten van de opleiding Communicatiemanagement naar het buitenland. De bestemming? Wenen, Oostenrijk. Communicatietalent van over heel de wereld werkte hier samen aan het Cross Border Brand Communication (CBBC) project, met als doel een campagne uit te werken voor een gepassioneerde klant.
CBBC is een Europees project waarbij studenten van over heel Europa samen campagnes creëren voor klanten met een divers profiel. Dit jaar kregen de studenten de kans om een reclamecampagne uit te werken voor Red Noses International Clowndoctors, een ngo die professionelen inzet om zieke kinderen en ouderen op te beuren in moeilijke tijden.
Naast AP Hogeschool brachten ook IADE Universidade Europeia (Portugal), Breda University of Applied Sciences (Nederland) en FH Wien University College (Oostenrijk) hun talent naar het project. Ook lectoren vanuit de deelnemende landen zorgden voor coaching van de teams.
De vier AP-studenten werden verdeeld over internationaal samengestelde teams. Na een intense week, eindigde het project in een spannende strijd. Red Noses International Clowndoctors koos uiteindelijk voor ‘Donate for a smile’ van het team waar onze AP Hogeschool studente Siham Zarkan deel van uit maakte.