In Vlaanderen kiezen nog steeds weinig meisjes voor een carrière in STEM. Dit onbenut potentieel talent is zonde op zowel persoonlijk, maatschappelijk als economisch vlak. Gelukkig kan jij als (STEM-)leerkracht een werkelijke bijdrage leveren aan gelijke kansen voor meisjes en jongens!
Tijdens deze tweedelige workshop gaan we actief aan de slag rond het genderbewust organiseren van STEM-activiteiten. In een eerste deel wordt gefocust op genderbewust lesgeven. De centrale vraag is: hoe kan jij als leerkrachten bijdragen aan gelijke kansen voor jongens en meisjes binnen je (STEM)-activiteiten? In het tweede deel krijg je de mogelijkheid om aan de slag te gaan met het programma ‘floorplanner’, waarbij we ruimtes tekenen die we vervolgens volledig in 3D kunnen inrichten.
Ben jij een leerkracht uit het lager of secundair onderwijs en ben je geïnteresseerd voor één of beide delen van deze workshop? Schrijf je dan snel in voor deze gratis (online) workshop(s) en ontvang ook een goodiebag!
Deze workshops worden aangeboden op basis van de resultaten van het ESF-project Girlpower/ Girls and technology (i.s.m. AP Hogeschool , UCLL Techniek- en WetenschapsAcademie, Campus MAX STEM).
Tekst gaat verder onder de video.
Ben jij een leraar in de derde graad lager onderwijs en/of (STEM-)leerkracht in de eerste graad secundair onderwijs? Schrijf je dan snel in voor deze gratis workshop(s)!
Heb je nog vragen of wens je graag meer informatie? Neem dan gerust contact op met: