Overslaan en naar de inhoud gaan

Navorming: Actuele topics in E-hospitality

In het eerste semester van het academiejaar 2023-2024 organiseert de bacheloropleiding Hotelmanagement van de AP Hogeschool zes studienamiddagen omtrent
Actuele Topics in E-Hospitality.

PROGRAMMA
  • Donderdag 23 november 2023
    14u00 – 18u00: Prof. dr. A. Lopes, Vrije Universiteit Amsterdam. 
    Het belang van eWOM in de hotelsector (de impact van online reviews)

    Online reviews and how to manage them: effects on consumers and business
    Sharing our opinion about a product, service or brand is part of our experience as consumers. Online reviews are, therefore, an essential element of businesses' day-to-day interactions with consumers and are gaining territory in influencing their decisions. In my lecture I will tell you about influence of different online review characteristics on consumer responses and the effects of webcare strategies (responding to online reviews) on consumer responses and business performance. This knowledge is relevant for managers to optimize their webcare strategy for better business results.

     

  • Donderdag 30 november 2023
    14u00 – 18u00: Mitch Spelten & Olivier Vermast – Global Account Director & Senior Onboarding Manager Mews Systems.
    Technologie in het hotel van vandaag en de invloed en toepassing van AI en Digital Security.

    Technologie in de hotellerie is allang niet meer voorbehouden aan het boekhoudprogramma bij de financiële administratie. Vandaag de dag kan de juiste tech-stack helpen om de belangrijkste doelen van een hotelbedrijf te bereiken. Bij Mews geloven wij dat technologie kan helpen hotels gastvriendelijker te maken. Belangrijke punten hierin zijn:
    1. Efficiency & Seamless Guest Experience;
    2. The Use of AI;
    3. Digital Security.
    Gedurende de sessie gaan we ontdekken hoe het kiezen en toepassen van de juiste technologie kan bijdragen aan de beste hotelervaring voor gast, medewerker en eigenaar. En we bespreken de gevolgen van een data breach.Samenvatting Inhoud:
    - Algemene introductie Mews & Hotel Technologie;
    - Overwegingen bij het kiezen van de juiste technologie;
    - Implementeren van technologie;
    - Invloed technologie en AI op efficiency en digital security.

     

  • Donderdag 7 december 2023
    14u00 – 18u00: Igor Nys ( Business Development Manager Benelux & Nordics) OTA Insight.
    Nieuwe tendensen op het gebied van revenue management en forecasting in de e-omgeving van de hotelsector.

    Modern Revenue Management Overview
    Wat is Revenue Management?
    Alles draait om het vinden van de juiste balans:
    De vier pijlers van een commerciële strategie 
    Het verkopen van de juiste kamer aan de juiste klant op het juiste moment voor de juiste prijs via het juiste kanaal.
    Een commerciële strategie verenigt de omzetgenererende teams van een hotel: verkoop, marketing, revenue management en distributie - binnen één doelstructuur.
    Er is veel veranderd in de afgelopen 2 jaar... Hoe ziet het nieuwe normaal eruit? 

    Hoteliers die preboeking en upper funnel gegevens zwaarder afwegen dan historische gegevens zullen sterker uit de bus komen. Overbrug de kloof tussen inkomsten, verkoop, marketing en distributieteams.

     

  • Donderdag 14 december 2023
    14u00 – 18u00: Bart-Jan Leyts – CEO OTAmize; Booking engine optimatisation, verzorgd door Otamize
    De invloed van online zichtbaarheid op uw revenuestrategie

    Loreca is gespecialiseerd in het opstellen van revenuestrategieën, waarbij visibiliteit centraal staat. 
    De klassieke benadering waarbij de prijs de belangrijkste parameter is voor bezetting, is al lang niet meer van deze tijd. Bart-Jan Leyts van Loreca leert je hoe je de online strategie van een accommodatie kunt stroomlijnen met de revenuestrategie.

     

  • Donderdag 21 december 2023
    14u00 – 18u00: Stijn Provoost – Growth Marketeer & Marketing Coordinator Stardekk. Digitalisering in de hotelsector, verzorgd door Stardekk
    Hoe optimaliseer ik de distributiestrategie van mijn hotel?
    In dit gastcollege gaan we meer uitleg geven over wat een hoteldistributiestrategie is en waarom het belangrijk is. Verder gaan we zaken behandelen zoals de juiste doelgroep via het juiste kanaal aanspreken, welke kanalen belangrijk zijn voor welk type hotel en wat je kan doen om die kanalen te beheren en te optimaliseren.

     

  • Donderdag 11 januari 2024
    14u00 – 18u00: Dieter Jacobs   Account Manager Booking.com.
    "To make it easier for everyone to experience the world" is de missie van Booking.com.
    Welke ingrediënten helpen ons om deze missie te voltooien?


    Er zijn ontelbaar veel elementen die ervoor zorgen dat een gast een keuze maakt om een accommodatie te verkiezen. Tijdens dit college proberen we een beeld te schetsen van bepaalde elementen die Booking.com gebruikt en ontwikkelt om een win-winsituatie te bereiken voor zowel de gast, de accommodatie als het bedrijf.


PRAKTISCH

Locatie
AP Hogeschool
Campus Meistraat,
Meistraat 5, 2000 Antwerpen

Kostprijs
De kostprijs is €30 per studienamiddag.

Bij elke studienamiddag is er telkens een koffiepauze voorzien. 

Inschrijving

Inschrijven kan via onderstaand formulier tot en met maandag 21 november. Je kan inschrijven voor alle studienamiddagen of aparte namiddag(en) selecteren. 

codes om te selecteren in het inschrijfformulier: 

selecteer de code '2328: Actuele Topics in E-hospitality' als je wilt inschrijven voor alle studienamiddagen.

Wil je voor één of meerdere studienamiddagen inschrijven? Kies dan bovenaan één van onderstaande codes en noteer onderaan bij opmerkingen welke studienamiddagen je nog wilt volgen. 
do 23/11/23: 2328a: Het belang van eWOM in de hotelsector (de impact van online reviews)
do 30/11/23: 2328b: Technologie in het hotel van vandaag en “user-disengagement”
do 7/12/23: 2328c: Nieuwe tendensen op het gebied van revenue management en forecasting in de e-omgeving van de hotelsector.
do 14/12/23: 2328d: De invloed van online zichtbaarheid op uw revenuestrategie
do 21/12/23: 2328e: Hoe optimaliseer ik de distributiestrategie van mijn hotel?
do 11/01/24: 2328f: "To make it easier for everyone to experience the world" is de missie van Booking.com.
 

Inschrijvingsformulier

Persoonlijke gegevens
Wanneer je Vlaams Opleidingsverlof aanvraagt, hebben wij jouw Rijksregister- of INSZ-nummer nodig.
Identificatiegegevens werk
Facturatiegegevens
Voor een inschrijvingsbedrag kleiner dan €100,00, wordt er uitsluitend op aanvraag een factuur aangemaakt.
Voor wie is de factuur bestemd?
Overig