Gebruikt innovatieve technieken om leren en ontwikkeling te bevorderen met gebruik van data en digitalisering en bestudeert hoe leren en innoveren vorm kan krijgen in de context van hoger onderwijs en bij organisaties.
Het onderzoek van AP Hogeschool is thematisch ondergebracht in 9 onderzoeks- en expertisecentra.
Elk onderzoeks- en expertisecentrum werkt op een specifiek domein en heeft een eigen visie en aanpak op het vlak van onderzoek, dienstverlening en samenwerking met het werkveld.
Organisaties kunnen bij elk centrum terecht voor vragen naar expertise, deelname aan onderzoek en projecten en ontwikkeling of opleidingen op maat.
Het Onderzoekscentrum een Leven Lang Leren en Innoveren (OLLI) gebruikt innovatieve technieken om leren en ontwikkeling te bevorderen met gebruik van data en digitalisering en bestudeert hoe leren en innoveren vorm kan krijgen in de context van hoger onderwijs en bij organisaties.
Het onderzoeks- en expertisecentrum Business en Recht bestudeert het bedrijfsleven en de bedrijfsprocessen met oog voor zowel de positie van werkgever als werknemer. Zet in op optimalisatie van zowel bedrijfsprocessen, de workplace als de workforce en het juridisch kader waarbinnen bedrijven en organisaties en hun medewerkers opereren.
Het onderzoeks- en expertisecentrum Gezondheid en Wetenschap zet in op de bescherming en de bevordering van de gezondheid en het psychisch welzijn. Geeft een prominente plaats aan preventie en de toepassing van zorgtechnologie en zet zich in om zorgprocessen, -aanbod en -kwaliteit te ontwikkelen en te optimaliseren.
Gebruikt innovatieve technieken om leren en ontwikkeling te bevorderen met gebruik van data en digitalisering en bestudeert hoe leren en innoveren vorm kan krijgen in de context van hoger onderwijs en bij organisaties.
Focust op de inclusieve samenleving, jeugd in de 21ste eeuw en kwetsbaarheid in een stedelijke context, met behulp van participatieve werkmethoden.
Bestudeert het bedrijfsleven en de bedrijfsprocessen met oog voor zowel de positie van werkgever als werknemer. Zet in op optimalisatie van zowel bedrijfsprocessen, de workplace als de workforce en het juridisch kader waarbinnen bedrijven en organisaties en hun medewerkers opereren.
Onderzoek gericht op leren, leerprocessen en het onderwijsveld, zowel voor jongeren als volwassenen. Dit omvat ook de lesgever en de bredere context waarbinnen geleerd wordt.
Zet in op de bescherming en de bevordering van de gezondheid en het psychisch welzijn. Geeft een prominente plaats aan preventie en de toepassing van zorgtechnologie en zet zich in om zorgprocessen, -aanbod en -kwaliteit te ontwikkelen en te optimaliseren.
Onderzoekt hoe journalistiek, communicatie, IT en design duurzame en multidisciplinaire oplossingen kunnen bieden aan en optimaliseren voor merken, bedrijven, organisaties en de maatschappij.
Onderzoekt hoe we een duurzame industrie kunnen opzetten met behulp van kennis uit smart industry, industrie 4.0 en digital twins. Focust op energietransitie, hernieuwbare energie in de maak- en procesindustrie en procesoptimalisatie.
Meer info volgt.
Werkt interdisciplinair aan strategieën en oplossingen voor hedendaagse maatschappelijke uitdagingen in de stad. Hierbij wordt de stad als een ‘open laboratorium’ gezien, waarbij innovatie zowel bijdraagt aan het hier en nu als aan de ontwikkeling van nieuwe ideeën en modellen voor de wereld van morgen. De stedelijke realiteit wordt bestudeerd vanuit sociaal, economisch en ecologisch standpunt.
Interdisciplinair onderzoek naar immersieve ervaringen (VR, AR, 2D/3D-animatie,360° video, projecties...) die impact kunnen hebben op vlak van welzijn, gezondheid, industrie, training en kunsten, met een focus op storytelling, laagdrempelige productie van VR-werelden en 3D-scanning.