Een evaluatie van het project Digibanken is uitermate relevant in het licht van de hardnekkige digitale kloof en de versnelde digitalisering van (sociale) dienstverlening sinds de coronacrisis. Het ra...
Sinds de goedkeuring van het Verdrag inzake de Rechten van het Kind (hierna: IVRK) hebben kinderrechten een aanzienlijke impact gehad op beleidsdomeinen en praktijken die zich richten naar kinderen en...
Probleemschets Dit project werkt verder op het Erasmus+ project ‘A Way Home’ (www.awayhome.eu) waarin het krachtenmodel van Rapp en Goscha (2006) een centrale plaats kreeg. Dit model biedt mogelijk...
Ik hou van leven in de stad en het leven in de stad, haar rijkdom, haar potentieel en haar lelijke kant. De droom is meer rechtvaardigheid en gelijke kansen. De methoden zijn academisch, vaak met een ...
Context In onze samenleving vormt de steeds groter wordende groep ouderen een grote en boeiende uitdaging. Een belangrijk concept dat aan aandacht wint, is ‘Active Ageing’ (AA), volgens de WHO ‘het...
Beno Schraepen (°1970) is sinds 1999 werkzaam als docent in de opleiding bachelor orthopedagogie aan de Artesis Plantijn Hogeschool te Antwerpen. Na het afronden van de “Master in de Psychologische en...
Over het Opleidingstraject Dit opleidingstraject is gericht op de versterking van professionals die met jongeren werken, door hen te leren hoe ze hun impact kunnen benoemen, evalueren en versterken...
Context De Stad Antwerpen is vastbesloten om de motorische ontwikkeling van kinderen te bevorderen, met speciale aandacht voor de wijken Merksem en Linkeroever. In deze pilootwijken werkt de stad s...
Probleemstelling Het lokaal bestuur van Sint-Niklaas ontvangt Europese, federale en Vlaamse subsidies om te werken rond digitale inclusie. Alle nieuwe acties die met deze middelen worden opgezet en...
Gwendy Moentjens (°1982) studeerde in 2005 af als master in de Klinische psychologie aan de Universiteit Gent. Ze startte als klinisch psycholoog in een revalidatiecentrum waar ze kinderen en jongeren...