Overslaan en naar de inhoud gaan

Acties van studenten Grafische en Digitale Media brengen €15.260 op voor Music For Life

GDM studenten voor Warmste Week

Music for Life, de actie van radiozender Studio Brussel voor het goede doel, bracht afgelopen kerstperiode een recordbedrag van meer dan 7,8 miljoen euro op. Ook AP-studenten en –werknemers zetten opnieuw hun beste beentje voor, zo ook de laatstejaars Grafische en Digitale Media.

De laatstejaarsstudenten van onze opleiding Grafische en Digitale Media moeten elk jaar voor het vak Kernproject 5 in kleine groepjes hun eigen project op poten zetten in het kader van Music for Life. Op basis van een goed gekozen goed doel werken ze vervolgens een volledige campagne uit.

Deze campagne moet enerzijds informatief werken over het goede doel in kwestie, en anderzijds goed genoeg zijn om fondsen te werven. De studenten worden vrijgelaten in de uitwerken van het hele concept, maar ze moeten wel zorgen dat het grotere plaatje klopt. Zo is het bijvoorbeeld niet toegestaan om een wafelenbak voor een dierenasiel te organiseren.

Ook dit jaar wisten de studenten opnieuw te verbazen, en met hun creatieve en ludieke ideeën haalden ze regelmatig regionale en nationale media. Zo gingen de projecten van een geblinddoekte muziekavond in de Antwerpse A-Tower tot een food-evenement met restjes in samenwerking met Wout Bru. Dankzij al deze projecten wisten de huidige laatstejaars met een opbrengst van 15.260,56 euro het record van het vorige academiejaar te breken.

EEN OVERZICHT VAN ALLE GROEPEN EN PROJECTEN VIND JE HIER:

Gerelateerde artikels