Stem in de Plooi: zo heet het (bachelor)project van AP-alumna Grafische en Digitale Media Nathalie Gors. Samen met collega-logopedist Charlotte Van de Pol ontwierp ze een gloednieuw therapieprogramma waarmee stemtherapeuten en kinderen met stemproblemen (samen) op speelse wijze aan de slag kunnen gaan.
AP-alumna Nathalie Gors studeerde in 2020 af met haar bachelorproef ‘Stem in de Plooi’: een logopedisch therapieprogramma voor kinderen met stemproblemen. Hierin combineerde ze haar 2 studies: bachelor Grafische en Digitale Media en bachelor Logopedie.
Voor kinderen is er weinig speels therapiemateriaal beschikbaar over stemproblemen als een hese stem of stemknobbels. Daarom besloot Nathalie om zelf aan de slag te gaan. Het afgelopen jaar werkte ze samen met collega-logopedist Charlotte een uniek programma uit. Hierbij baseerden ze zich op hun eigen praktijkervaring, uitgebreid marktonderzoek en wetenschappelijke literatuur.
Stem in de Plooi omvat naast info en spelletjes voor kinderen ook achtergrondinformatie voor stemtherapeuten. De oefenbladen en teksten zijn volledig op kindermaat én Nathalie ontwierp zelf alle kindvriendelijke illustraties. De zebra op de kaft loopt als rode draad door het programma. Zijn strepen stellen het strepenpatroon voor op een spectrogram dat de stemkwaliteit meet.
Lees meer over ‘Stem in de Plooi’ op hun website, Instagram- of Facebook-pagina.