Overslaan en naar de inhoud gaan

AP-studenten vlammen een week lang voor De Warmste Week

Warmste Week

Dit jaar vroeg de Warmste Week om massaal mee te vlammen tegen kansarmoede. Ook onze studenten Journalistiek en Grafische en Digitale Media hebben zich ingezet voor het goede doel met enkele warme acties als resultaat. Tijdens de week van 19 t.e.m. 23 december was het daarom gezellig druk in Campus Meistraat en Viaduct. Van de opmaak van grafische campagnes tot een rescue radioshow. Een kleine recAP.

Wie studenten Radio zegt, zegt een radioshow. Uiteraard. En dat was tijdens de Warmste Week niet anders. Elke middag tussen 12u en 13u konden we genieten van een plezante show op radio crAP, de radiozender van de hogeschool. Telkens gepresenteerd door een nieuw en fris duo studenten. Siel en Zoë beten de spits af en doopten zichzelf om tot de APlossers. Het doel? Elke vraag, groot of klein, van een medestudent werd besproken. Of wie weet meteen opgelost op hun eigen manier.

"Dit was onze leukste show tot nu toe."
- studenten Zoë en Siel

 

Maar er moest ook geld in het laatje komen natuurlijk. Daarom kon iedereen tijdens de show een plaatje aanvragen. Een vette dansschijf of een rustige slow, alles mag. Zolang de muziek maar opbrengt voor kansarme gezinnen in Vlaanderen. Daar draait het om.

De studenten Journalistiek zetten ook aanvullende activiteiten op poten om nog meer geld te kunnen inzamelen. Zo kon iedereen zijn innerlijke kind naar boven halen door de Nintendo Wii console te herontdekken. Of kreeg je de kans in ruil voor een kleine gift een cursus West-Vaams te volgen of een professioneel portret te laten maken in de fotostudio door studenten Rune en Fraukje. Zo geeft jouw nieuwe LinkedIn foto je later vast en zeker een vliegende start. Tot slot verkochten de studenten ook gelukspoppetjes en kerstkaartjes ten voordele van het goede doel.

Tijdens een extra lange radioshow op vrijdag werd het totale opgehaalde bedrag bekend gemaakt. Het verdict: 437 euro, die rechtstreeks naar de Warmste Week gaat. Chapeau!

 

Een creatie duwtje in de rug

GDM creatieOok onze studenten Grafische en Digitale Media hebben hun steentje bijgedragen. Ze realiseerden maar liefst 76 warme projecten ten voordele van het goede doel. Ze zetten daarbij hun grootste sterkte in: een talent voor grafisch en multimedia-ontwerp. Daarmee gingen ze aan de slag voor tientallen VZW’s. Volledig vrijwillig en kosteloos uiteraard. Ze maakten de organisaties onder andere blij met een nieuwe huisstijl, campagnemateriaal of een ontwerp voor een nieuwe website. Een creatief duwtje in de rug voor tal van verenigingen die een frisse (re)branding konden gebruiken.

Op woensdag 21 december presenteerden ze hun creaties op de Warmste projectenbeurs op campus Viaduct als onderdeel van het vak Mindset & Skills Studio. 

 

Een warm applaus

Een welgemeend en warm applaus voor iedereen die zich zo heeft ingezet voor de Warmste Week. Want elke bijdrage telt. Iedere inspanning, actie én euro is van belang voor kansarme gezinnen. Hoedje af dus voor alle warme weldoeners en organisatoren onder onze studenten. De toon is gezet voor volgend jaar!

 

 

Gerelateerde artikels