Wist je dat Antwerpen het kloppend hart vormt van de wereldwijde diamanthandel? En dat hier meer dan 80% van de ruwe diamanten passeert? Voor de gemiddelde Antwerpenaar is dit vrijwel onbekend. Bovendien wordt de diamantsector vaak geconfronteerd met negatieve pers. De Antwerpse Beurs voor Diamanthandel wilde hier graag verandering in brengen. Daarom schakelde de Raad van Bestuur zes gemotiveerde studenten Communicatiemanagement in.
Gedurende acht weken gingen de studenten de uitdaging aan om een imagocampagne te creëren die de impact en het belang van de Beurs voor Diamanthandel naar buiten brengt. Met behulp van de rijkelijk gevulde archieven, namen de studenten een duik in de geschiedenis van de Diamantbeurs en haar leden. Tussen een berg van stoffige boeken en met een gezonde dosis nieuwsgierigheid zochten de studenten naar boeiende verhalen. Na heel wat zoekwerk en brainstormsessies ontstond het concept voor ‘Bedankt Diamant’. Met deze campagne onthullen de studenten niet alleen historische verhalen, maar wierpen ze ook een blik op de toekomst door interviews af te nemen met leden van de Diamantbeurs. Tot slot hebben de studenten ook een aantal communicatiemiddelen ontwikkeld en in een modern jasje gestoken.