336 inschrijvingen, vijf studenten communicatiemanagement, acht gastsprekers, twee presentatoren en een geweldig team vanuit Kanaal Z en Videohouse zorgden voor het succesvolle webinar Sustainable Stories. Deelnemers konden dit live webinar gratis volgen op 18 mei om 16 uur of herbekijken op Kanaal Z. Dit webinar ging op zoek naar de perfecte match tussen content marketing en duurzaam ondernemen. Gedurende een uur nam journaliste Lisbeth Imbo de deelnemers mee in de wereld van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ze ging interessante discussies aan met verschillende communicatieprofessionals die geloven in de kracht van duurzaam ondernemen. Zo werd o.a. Pieter Conings uitgenodigd, Head of Brand Experience bij Ecover, en Valerie Geluykens, CSR manager bij JBC. Daarnaast konden ook marketing- en communicatieprofessionals Ann Maes, oprichter van FLRISH, Kenny Defrijn, Head of Marketing bij Too Good To Go en Michel Libens, voorzitter van de vakfederatie van content marketing bureaus Custo, niet ontbreken op onze guestlist. Lisbeth Imbo werd bijgestaan door een student Journalistiek van de AP Hogeschool die in de pop-up studio sprak met onderzoekster Ilse Van Looveren en vakexperten Chris Van Gils en Frederik Picard. Samen zorgden zij ervoor dat deelnemers niet enkel essentiële kennis konden opdoen, maar dat ze ook geïnspireerd werden om de stap te zetten naar een eigen sustainable story.
Tijdens dit project staken 5 studentencommunicatiemanagement de handen uit de mouwen: de sociale mediakanalen optimaliseren, het draaiboek op punt stellen en talloze deelnemers werven...‘Sustainable Stories is een project waarin we écht ons creatief ei kwijt kunnen’ benadrukt Isa, één van de vijf studenten. Ook Celien spreekt vol lof over Sustainable Stories: ‘Dit project gaf ons een voorproefje van wat ons als kersverse werknemer te wachten staat. We leren niet alleen bij over de communicatieve kant maar over alles wat bij de organisatie van een project als dit komt kijken.’