In ISTEC -Ecole Supérieure de Commerce et Marketing, Parijs hebben studenten van verschillende Europese hogescholen elkaar ontmoet om drie dagen aan een communicatieopdracht te werken voor Noémie Briand. Noémie Briand is een juwelenontwerpster en maakt exclusieve stukken op maat. Voor AP zakten er enkele Flexstudenten - (werk)studenten met een flexibel programma - af naar Parijs.
De opdracht bestond uit een rebranding voor haar lijn ‘Bijou Secret’ en het uitwerken van een nieuwe communicatiestrategie voor Noémie Briand als merk. Studenten uit Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland en België werkten samen in internationale teams en gingen de wedstrijd aan met elkaar.
Woensdag gingen de studenten aan de slag na een gastcollege over innovatie gevolgd door de briefing door Noémie Briand. De dag werd afgesloten met een drankje en een hapje op een rooftopterras met zicht over de stad en op de baseliek Sacré-Coeur, er zijn slechtere plaatsen om naar de zonsondergang te kijken. Om de week af te sluiten presenteerden alle groepen hun werk voor een jury van marketing- en communicatieprofessionals en Noémie Briand. Uiteindelijk werden twee teams tot winnaar van het project gekroond door hun frisse blik, goede strategische visie en implementeerbare ideëen. Flexer Noël behoorde tot één van de winnende teams.
Studente Jessica Jacobs over het project: “Het is interessant om met mensen met verschillende nationaliteiten samen te werken omdat iedereen zijn eigen invalshoeken en culturele achtergronden heeft. Daarnaast was het geweldig om ’s avonds Parijs in te duiken en inspiratie op te doen in een stad die tot de verbeelding spreekt”.