Voortaan kunnen AP-studenten met al hun psychologische, sociale of financiële vragen terecht in ons gloednieuw Student Service Center. Hiermee wil AP nóg sterker inzetten op begeleiding op maat én via digitale weg. Er is immers steeds meer vraag naar psycho-sociale begeleiding van studenten en ook de problemen waarmee de studentendiensten te maken krijgen, worden complexer.
Precies 25 jaar nadat de Vlaamse hogescholen voor het eerst middelen kregen voor de begeleiding van studenten (STUVO), zet AP Hogeschool nog meer in op het welzijn van haar studenten. "Goede opleidingen zijn belangrijk, maar studeren is meer dan blokken", aldus Pascale de Groote, algemeen directeur van AP Hogeschool. "Ook sociaal, psychologisch en financieel moeten studenten alles op een rijtje hebben om te slagen. We merken dat de vraag naar begeleiding rond faalangst, depressie en stress blijft groeien. Bovendien zien we nu ook dat de problemen waar studenten mee worstelen complexer worden. Onze diensten worden dan ook steeds professioneler."
Een nieuw Student Service Center in onze nieuwe campus Spoor Noord - Lichttoren maakt het voor studenten nog makkelijker om hulp te vinden. Alle studentenvoorzieningen zijn hier op één plek samengebracht: de sociale dienst (studietoelagen, ...), de psychologische dienst, alsook huisvesting, voeding (studentenrestaurants), sport, cultuur ...
"We zetten als hogeschool uiteraard in op maatschappelijke evoluties, zoals deze. In de toekomst zal de psycho-sociale begeleiding van studenten steeds meer op maat moeten gebeuren én digitaal. Zo zullen studenten individueel op elk moment kunnen instappen, maar toch in een begeleidingsproces terechtkomen dat een groep van studenten doorloopt.", aldus Pascale de Groote.