Op donderdagavond 31 januari zakten de laatstejaarsstudenten van de opleiding Grafische en Digitale Media, hun lectoren en sympathisanten af naar De Winkelhaak, een incubator voor creatief ondernemerschap vlak bij het Centraal Station in Antwerpen. Ze stelden er posters voor, die ze zelf ontwierpen in het kader van het vak Grafisch Design.
De tentoonstelling kreeg de naam “Underflow” mee. Het project kwam tot stand als samenwerking tussen AP Hogeschool, papierdistributeur Igepa en papierfabrikant The Navigator Company. De studenten gingen aan de slag met experimentele ontwerptechnieken en stuurden elk een eigen ontwerp in.
Fotografie en chocoladesaus
Uit alle creaties werd vervolgens een selectie gemaakt. Het publiek verkoos uiteindelijk het ontwerp van Suzanne Akgun tot de winnaar van de avond. Zij zocht in haar ontwerp naar de clash tussen de virtuele en de reële werkelijkheid.
De tweede prijs ging naar Lore Van der Stock, die zich liet inspireren door haar fascinatie voor fotografie en gebouwen. Raf Van Delm, die de derde prijs in de wacht sleepte, ging creatief aan de slag met chocoladesaus. Hij zocht naar zelf naar de juiste techniek om de tekeningen in het ontwerp te verwerken.