Chris Van Gils is contentstrateeg en zaakvoerder van ContentMoon, een strategische contentmarketingstudio die zich specialiseert in duurzame contentmarketing. Daarnaast is ze aan de AP Hogeschool lector en projectmedewerker.
Na een jarenlange loopbaan in de media als hoofdredacteur, uitgever, internationale directie bij uitgever Sanoma, combineert Chris werken voor en met het werkveld met haar activiteiten in het onderwijs. Zo verbindt ze mediabedrijven, merken en organisaties met het onderwijsveld. Chris introduceerde het vak content marketing bij AP Hogeschool en ontwikkelde samen met Frederik Picard de postgraduaatopleiding Content marketing.
Chris is overtuigd van het cruciale belang van marketing en communicatie in de duurzaamheids¬transitie en stelt in haar lessen, haar praktijk van content marketing en haar consultancy-opdrachten ook de waarde van duurzame content centraal. Om zich hier nog verder in te verdiepen, volgde ze met succes de opleiding ‘Sustainable Marketing, Media & Communication’ aan het Cambridge Institute of Sustainable Leadership (CISL) van Cambridge University. Als bezieler/curator van de Roularta/AP Masterclasses ‘Sustainable Communication’ ontwikkelde ze in 2023 en 2024 een tweedaags event waar experten, bedrijven, onderzoekers en academici hun kennis en expertise delen met betrekking tot duurzaamheidsmarketing en -communicatie. Daarnaast is ze ook co-auteur van het boek ‘Do Tell. Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal (verschijningsdatum 28/11/2023 bij Lannoo Cam¬pus).