Overslaan en naar de inhoud gaan

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag voor ons? Dan kan je waarschijnlijk het antwoord hieronder vinden. Staat jouw vraag niet tussen onze veelgestelde vragen? Neem dan persoonlijk contact met ons op via ons contactformulier. 

Inschrijven en annulatie

Hoe schrijf ik in voor een opleiding?

In de lijst van onze opleidingen maak je een keuze. Onderaan druk je op de knop “ik schrijf me in”. Je ontvangt vervolgens de vraag om een account aan te maken. Als je dit gedaan hebt, kan je verder inschrijven. Je krijgt na inschrijving een bevestiging zowel op je scherm als in je mailbox. Heb je nog vragen over je inschrijving? Aarzel dan niet de contactpersoon van jouw opleiding te contacteren. De contactgegevens vind je op de infofiche over je opleiding op onze website .

Ik heb me ingeschreven, maar krijg geen bevestiging

Als je een account hebt gemaakt, krijg je een bevestiging op je scherm en in de mailbox van het e-mailadres dat je opgaf bij inschrijving. Heb je toch geen mail gekregen? Controleer dan zeker ook je spamfolder. Bij je account kan je altijd het overzicht raadplegen van de opleidingen waarvoor je bent ingeschreven. Heb je toch nog vragen over je inschrijving? Contacteer dan de contactpersoon van deze opleiding. De contactgegevens vind je op de infofiche over je opleiding op onze website. 

Kan ik een collega inschrijven voor een opleiding?

Indien je organisatie een klantenaccount heeft, kan de beheerder van dit klantenaccount je collega toevoegen. Log in op je account met het e-mailadres en wachtwoord van je organisatie. In het menu links kies je “gekoppelde deelnemers”. Via “Deelnemer toevoegen” geef je de gegevens in van je collega. Je kan nu deze collega inschrijven. Ga naar de lijst van opleidingen en maak je keuze. Via de knop “ ik schrijf me in” krijg je dan een keuze welke collega je kan inschrijven.

Ik heb me ingeschreven voor een opleiding, maar ik wil annuleren. Wat zijn de voorwaarden?

Indien de annulatietermijn nog niet verstreken is, kan je dit zelf via je account. Log in op je account met je mailadres en wachtwoord. Zoek bij je inschrijvingen de opleiding in kwestie en zet een vinkje bij “geannuleerd”. Indien de annulatietermijn verstreken is, kan je dit zelf niet meer en dien je contact op te nemen met onze diensten. De juiste gegevens hiervoor vind je op de infofiche van de opleiding in kwestie. 

Annuleringsvoorwaarden Veiligheidsinstituut

Open opleidingen

Een annulering moet gebeuren via e-mail aan opleidingen.veiligheidsinstituut@ap.be. Je krijgt een bevestiging van je annulering.

  1. Na je inschrijving via deze website, heb je sowieso 14 dagen bedenktijd. In die periode kan je steeds kosteloos annuleren, tenzij de opleiding reeds gestart zou zijn.
  2.  Kosteloos annuleren kan tot 4 weken voor de start van de opleiding.
  3. Annuleer je op een later tijdstip, dus binnen de 4 weken voor de start van de opleiding, dan betaal je het volledige inschrijvingsgeld. Uitzondering: wanneer je inschreef voor de opleiding tot preventieadviseur niveau 2 betaal je bij laattijdige annulering niet het volledige inschrijvingsgeld maar slechts een administratieve kost van € 1000.
    Om kosten te vermijden, kan je jezelf laten vervangen door een andere persoon. Hiervan verwittig je de cursusbegeleiding via bovenvermeld e-mailadres.
  4. Eens de opleiding gestart is, is annulering niet mogelijk. Je bent dan steeds het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd, ook bij de opleiding tot preventieadviseur niveau 2. Vervanging door een ander persoon is dan ook niet meer mogelijk.
  5. Wil je ‘doorschuiven’ naar een volgende sessie van dezelfde of een andere opleiding, dus op een latere startdatum, dan beschouwen we dit als een annulering en gelden de bovenstaande voorwaarden. Een individuele uitzondering is mogelijk bij (langdurige) ziekte of zwangerschap van de deelnemer.

Trainingen op maat, in company en educatieve groepsbezoeken

Annuleren kan kosteloos tot 4 weken voor de eerste opleidingsdag. Bij latere annulering blijft het volledige bedrag verschuldigd. Verplaatsing naar een andere datum kan kosteloos tot 10 kalenderdagen voor de activiteit.

Een annulering of wijziging aanvragen, doe je via e-mail aan annick.scheynen@ap.be. Je krijgt een bevestiging van je annulering of wijziging.

Inschrijving door een derde

Wanneer de inschrijving gebeurt op naam van een werknemer en het inschrijfgeld wordt betaald door de werkgever ten voordele van deze werknemer, dan beschouwt het Veiligheidsinstituut - eens de opleiding gestart is - de inschrijving als een overeenkomst (met de werkgever) ten voordele van een derde, namelijk de werknemer.

Annuleringsvoorwaarden Inovant

Tot drie weken voor de start van de opleiding kun je via mail kosteloos annuleren. Nadien betaal je 50% van de inschrijvingsprijs. Indien je afwezig bent zonder te verwittigen, wordt de volledige inschrijvingsprijs aangerekend. Je kan je natuurlijk laten vervangen door een collega uit de organisatie. 

Account

Bij mijn inschrijving maak ik een account aan. Waarvoor kan ik dit account gebruiken?

In dit account kan je bekijken voor welke initiatieven je bent ingeschreven. Je kan hier eveneens je persoonlijke gegevens in raadplegen. Ook bijlagen zoals certificaten of attesten kan je terugvinden in je account. Je vindt het hier terug.

Hoe kan ik mijn gegevens in mijn account bij AP for professionals aanpassen?

In je account kan je raadplegen welke gegevens wij van jou hebben en deze aanpassen en/of aanvullen. Je kan echter niet je e-mailadres wijzigen omdat dit samenhangt met je account en inloggegevens van het elektronische leerplatform. Mocht je dit toch willen wijzigen, kan je ons mailen of via de contactgegevens op de infofiche van je opleiding.

Ik kan me niet aanmelden met mijn inloggegevens

Controleer zeker de spellingswijze van je inloggegevens. Probeer eerst een keer je wachtwoord te wijzigen. Blijf je problemen ondervinden, neem dan contact op of via de contactgegevens op de website.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Ga naar, geef bij ‘aanmelden’ je e-mailadres in en kies voor: “ Wachtwoord vergeten? Klik hier”. Je zal een mail ontvangen op je geregistreerde e-mailadres. Vervolgens kan je een nieuw wachtwoord kiezen. 

Ik heb een ander e-mailadres, wat moet ik doen?

Je kan niet zelf je e-mailadres veranderen. Mail ons of neem contact op via de contactgegevens op de website van je opleiding en we brengen dit voor jou in orde.

Attesten en certificaten

Waar kan ik mijn aanwezigheidsattest vinden?

Je kan dit terugvinden in het account dat je hebt aangemaakt bij inschrijving, bekijk het hier.

Lesmateriaal

Waar kan ik mijn digitaal lesmateriaal vinden?

Dit is bereikbaar via Digitapro. Je geeft hier als gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres in als je hebt gebruikt om je in te schrijven. Het wachtwoord heb je ontvangen via mail voor de start van de opleiding. Als het de eerste keer is dat je inlogt, zal je gevraagd worden je wachtwoord te wijzigen. Ben je je wachtwoord vergeten, vraag dan via ‘wachtwoord vergeten?’ een nieuw wachtwoord op. 

Facturatie

Ik betaal mijn opleiding zelf, hoe kan ik dat ingeven?

Dan kies je bij de registratie het eerste blokje “Deelnemer: ik wens mezelf in te schrijven en betaal zelf”.

Mijn organisatie betaalt, maar ik ken de facturatiegegevens van mijn organisatie niet. Wat moet ik doen?

Voor elke inschrijving hebben we facturatiegegevens nodig. Bij je inschrijving vind je een zoekfunctie waar je je organisatie of school kan zoeken aan de hand van de (bedrijfs)naam of adres (of ondernemingsnummer). Twijfel je toch, vraag dan de gegevens op bij je organisatie of school.

Deze gegevens hebben we nodig voor de facturatie:

  • Naam
  •           Adres
  •           Ondernemingsnummer
  •           Telefoonnummer
  •           E-mailadres voor facturatie

Ik heb me ingeschreven en wil een bestelbonnummer of PO nummer toevoegen

Dit kan je zelf toevoegen in je account. Log in op je account met je e-mailadres en wachtwoord. Zoek bij je inschrijvingen de opleiding waarvoor je een bestelbonnummer of PO nummer wil toevoegen. Onderaan bij de gegevens van deze opleiding kan je dit toevoegen. 

Ik ben van werkgever veranderd. Ik wil de facturatiegegevens in mijn account aanpassen

Als je je aanmeldt in je account kan je links in het menu bij “Facturatiegegevens” nieuwe facturatiegegevens toevoegen.
Je kan nu een nieuwe inschrijving doen met deze nieuwe facturatiegegevens.
Als je de facturatiegegevens wil veranderen van een opleiding waarvoor je reeds ingeschreven bent, pas dan eerst de facturatiegegevens aan in je account. Daarna stuur je ons mail. Wij zorgen ervoor dat de juiste facturatiegegevens gekoppeld worden aan je inschrijving..
 

Hoe verloopt de betaling bij Inovant en Veiligheidsinstituut?

Prijzen en betalingen Veiligheidsinstituut

De prijs die vermeld staat bij onze opleidingen, is de prijs exclusief btw, omdat het Veiligheidsinstituut in de huidige stand van de regelgeving een niet-belastingplichtige rechtspersoon is. Hierin kan de wetgever verandering brengen en het Veiligheidsinstituut behoudt zich dan ook het recht voor de BTW door te rekenen indien de wetgever hiertoe beslist.

Voor opleidingen uit ons open aanbod ontvang je 1 maand voor de startdag een factuur voor het totaalbedrag. Voor trainingen op maat, in company en educatieve groepsbezoeken, ontvang je de factuur na de geleverde prestaties.

De opleiding preventieadviseur niveau 2 kan je eventueel in schijven betalen. In dat geval maken we een expliciete en bindende afspraak. Vraag dit aan bij je inschrijving.

Prijzen en betalingen Inovant 

Na afloop van de opleiding versturen we de factuur. Als op de factuur een bestelbonnummer moet staan, vermeld je dit bij de inschrijving. Bezorg ons de bestelbon via post of via e-mail. Opgelet: een bestelbon alleen wordt niet als inschrijving aanvaard! Enkel een inschrijving via de website geldt als echte inschrijving.

Vanaf 1 januari 2021 hoort Inovant bij AP Hogeschool. De nieuwe gegevens zijn:

T +323 203 42 50
ondernemingsnummer AP Hogeschool: 0535.880.359
IBAN: BE59 0016 1571 2226
BIC: GEBABEBB