Deze pagina bevat een lijst met veelgestelde vragen over onze opleidingen for professionals. Dit gaat over zowel kortstondige vormingen, lezingen of studiedagen en andere opleidingen rond levenslang leren.
Heb je een vraag voor ons? Dan kan je waarschijnlijk het antwoord hieronder vinden. Staat jouw vraag niet tussen onze veelgestelde vragen? Neem dan persoonlijk contact met ons op via ons contactformulier.
Ben je student in onze graduaats-, bachelor of masteropleidingen? Dan vind je alle informatie over je inschrijving, uitschrijving en opleiding op het intranet voor studenten. Heb je verder nog een vraag? Neem dan contact op met het Student Center via inschrijven@ap.be
In de lijst van onze opleidingen maak je een keuze. Onderaan druk je op de knop “ik schrijf me in”. Je ontvangt vervolgens de vraag om een account aan te maken. Als je dit gedaan hebt, kan je verder inschrijven. Je krijgt na inschrijving een bevestiging zowel op je scherm als in je mailbox. Heb je nog vragen over je inschrijving? Aarzel dan niet de contactpersoon van jouw opleiding te contacteren. De contactgegevens vind je op de infofiche over je opleiding op onze website .
Als je een account hebt gemaakt, krijg je een bevestiging op je scherm en in de mailbox van het e-mailadres dat je opgaf bij inschrijving. Heb je toch geen mail gekregen? Controleer dan zeker ook je spamfolder. Bij je account kan je altijd het overzicht raadplegen van de opleidingen waarvoor je bent ingeschreven. Heb je toch nog vragen over je inschrijving? Contacteer dan de contactpersoon van deze opleiding. De contactgegevens vind je op de infofiche over je opleiding op onze website.
Indien je organisatie een klantenaccount heeft, kan de beheerder van dit klantenaccount je collega toevoegen. Log in op je account met het e-mailadres en wachtwoord van je organisatie. In het menu links kies je “gekoppelde deelnemers”. Via “Deelnemer toevoegen” geef je de gegevens in van je collega. Je kan nu deze collega inschrijven. Ga naar de lijst van opleidingen en maak je keuze. Via de knop “ ik schrijf me in” krijg je dan een keuze welke collega je kan inschrijven.
Indien de annulatietermijn nog niet verstreken is, kan je dit zelf via je account. Log in op je account met je e-mailadres en wachtwoord. Zoek bij je inschrijvingen de opleiding in kwestie en zet een vinkje bij “geannuleerd”.
Indien de annulatietermijn verstreken is, kan je dit zelf niet meer en dien je contact op met professionals@ap.be
Open opleidingen
Trainingen op maat, in company en educatieve groepsbezoeken
Annuleren kan kosteloos tot drie weken voor de eerste opleidingsdag. Bij latere annulering blijft het volledige bedrag verschuldigd.
Verplaatsen naar een andere datum kan kosteloos tot 6 weken voor de activiteit. Bij een verplaatsing tussen 6 en 1 week voor de opleiding betaal je 50% van de eerste opleidingsdag. Bij verplaatsingen minder dan een week voor de activiteit, betaal je de volledige kost van de eerste opleidingsdag.
Een annulering of wijziging aanvragen, doe je via e-mail aan professionals@ap.be. Je krijgt een bevestiging van je annulering of wijziging.
Inschrijving door een derde
Wanneer de inschrijving gebeurt op naam van een werknemer en het inschrijvingsgeld wordt betaald door de werkgever ten voordele van deze werknemer, dan beschouwt AP Hogeschool - eens de opleiding gestart is - de inschrijving als een overeenkomst (met de werkgever) ten voordele van een derde, namelijk de werknemer.
In dit account kan je bekijken voor welke initiatieven je bent ingeschreven. Je kan hier eveneens je persoonlijke gegevens in raadplegen. Ook bijlagen zoals certificaten of attesten kan je terugvinden in je account. Je vindt het hier terug.
In je account kan je raadplegen welke gegevens wij van jou hebben en deze aanpassen en/of aanvullen. Je kan echter niet je e-mailadres wijzigen omdat dit samenhangt met je account en inloggegevens van het elektronische leerplatform. Mocht je dit toch willen wijzigen, kan je ons mailen of via de contactgegevens op de infofiche van je opleiding.
Controleer zeker de spellingswijze van je inloggegevens. Probeer eerst een keer je wachtwoord te wijzigen. Blijf je problemen ondervinden, neem dan contact op of via de contactgegevens op de website.
Via deze link kan je je wachtwoord wijzigen. Geef bij ‘aanmelden’ je e-mailadres in en kies voor: “ Wachtwoord vergeten? Klik hier”. Je zal een mail ontvangen op je geregistreerde e-mailadres. Vervolgens kan je een nieuw wachtwoord kiezen.
Je kan niet zelf je e-mailadres veranderen. Mail ons of neem contact op via de contactgegevens op de website van je opleiding en we brengen dit voor jou in orde.
Je kan dit terugvinden in het account dat je hebt aangemaakt bij inschrijving, bekijk het hier.
Dit is bereikbaar via Digitapro. Je geeft hier als gebruikersnaam hetzelfde e-mailadres in als je hebt gebruikt om je in te schrijven. Het wachtwoord heb je ontvangen via mail voor de start van de opleiding. Als het de eerste keer is dat je inlogt, zal je gevraagd worden je wachtwoord te wijzigen. Ben je je wachtwoord vergeten, vraag dan via ‘wachtwoord vergeten?’ een nieuw wachtwoord op.
Dan kies je bij de registratie het eerste blokje “Deelnemer: ik wens mezelf in te schrijven en betaal zelf”.
Voor elke inschrijving hebben we facturatiegegevens nodig. Bij je inschrijving vind je een zoekfunctie waar je je organisatie of school kan zoeken aan de hand van de (bedrijfs)naam of adres (of ondernemingsnummer). Twijfel je toch, vraag dan de gegevens op bij je organisatie of school.
Deze gegevens hebben we nodig voor de facturatie:
Dit kan je zelf toevoegen in je account. Log in op je account met je e-mailadres en wachtwoord. Zoek bij je inschrijvingen de opleiding waarvoor je een bestelbonnummer of PO nummer wil toevoegen. Onderaan bij de gegevens van deze opleiding kan je dit toevoegen.
Als je je aanmeldt in je account kan je links in het menu bij “Facturatiegegevens” nieuwe facturatiegegevens toevoegen.
Je kan nu een nieuwe inschrijving doen met deze nieuwe facturatiegegevens.
Als je de facturatiegegevens wil veranderen van een opleiding waarvoor je reeds ingeschreven bent, pas dan eerst de facturatiegegevens aan in je account. Daarna stuur je ons mail. Wij zorgen ervoor dat de juiste facturatiegegevens gekoppeld worden aan je inschrijving..
De prijs die vermeld staat bij onze opleidingen is vrijgesteld van btw. AP Hogeschool (inclusief Veiligheidsinstituut) is vrijgesteld van btw voor haar opleidingsaanbod.
Als op de factuur een bestelbonnummer moet staan, vermeld je dit bij de inschrijving. Bezorg ons de bestelbon via e-mail. Opgelet: een bestelbon alleen wordt niet als inschrijving aanvaard, enkel een inschrijving via de website is geldig!
Onze facturatiegegevens:
(*) VCA-examen: wanneer je als privépersoon inschrijft via de website voor een open-examensessie betaal je het verschuldigde bedrag aan het onthaal van onze campus met Payconiq voor de start van het examen.