Overslaan en naar de inhoud gaan
expert

Frederik Picard

Frederik Picard is als deeltijds docent verbonden aan AP Hogeschool Antwerpen en UAntwerpen. Bij AP Hogeschool doceert hij de vakken marktonderzoek en merkreputatie¬management en begeleidt hij de bedrijfsprojecten marktonderzoek van de laatstejaarsstudenten Bedrijfsmanagement. Verder is hij trekker van de ontwikkeling van een interdisciplinaire hackaton met een duurzaamheidsvraagstuk als uitgangsbasis.  

Bij UAntwerpen doceert hij het vak Strategische professionele communicatie, begeleidt hij de masterprojecten en is hij vanuit de masteropleiding Meertalige Professionele Communicatie mee verantwoordelijk voor de interdisciplinaire projectdag, een duurzaamheidshackathon waaraan meer dan 700 studenten uit verschillende departementen deelnemen. Als managing partner van het merkstrategisch bureau Reputations begeleidt hij tal van duurzame en innovatieve spelers op het vlak van merkstrategie, marktonderzoek en content. Zo ontwikkelde hij voor VITO een merkreputatiebarometer waarmee o.a. de reputatie op het vlak van duurzaamheid wordt gemeten. Frederik ontwikkelde in het kader van het boek 'Do Tell' een nieuw duurzaamheids¬communicatiemodel (het 'D-Spotmodel') en een methodiek om organisaties en merken stapsgewijs van strategie naar communicatie te kunnen laten gaan. 
 

Projecten