Overslaan en naar de inhoud gaan

Jaarverslag 2020 - De cijfers áchter de mensen

Zoals het hoort bij een jaarverslag krijgt u natuurlijk cijfers. Maar wel de cijfers àchter de mensen, in plaats van andersom. Dankzij onze medewerkers en studenten heeft AP Hogeschool zich in deze wereldwijde crisis aardig uit de slag weten te trekken. Na een relatief korte overgangsperiode slaagden we er samen in om de onderwijsprocessen overeind te houden. Onze hogeschool toonde een opmerkelijke veerkracht en kon op korte termijn overschakelen op diverse vormen van digitaal en afstandsonderwijs.

Natuurlijk liep niet alles van een leien dakje. Velen kregen het zwaar te verduren, vooral toen we beseften dat het tussensprintje een ware marathon zou worden. Zelfzorg en zorg voor elkaar werden in deze crisis erg concreet en vaak zelfs van levensbelang. Maar ook hier traden de studenten en medewerkers op de voorgrond met eigen en extra initiatieven. Meer dan ooit hebben we in 2020 laten zien wat in ons zit!

Pascale De Groote, algemeen directeur AP Hogeschool Antwerpen

Belangrijke gebeurtenissen in 2020

Januari

Opening Student Service Center in de Lichttoren

Maart

Eerste steenlegging campus Spoor Noord - Viaduct

Maart

AP Hogeschool sluit de fysieke deuren

Overname Expertisecentrum Inovant (van de Provincie Antwerpen)

Start academiejaar in code geel

Oktober

AP Hogeschool wordt slachtoffer van cyberaanval

AP Hogeschool koopt 3 campussen van Provincie Antwerpen

December

Overname Provinciaal Veiligheidsinstituut (PVI) Provincie Antwerpen

December

Goedkeuring nieuw bouwproject Hallenplein en aankoop gronden campus

AP Hogeschool in cijfers

AP_jaarverslag_2020_Cijfers.png

De toekomst is kleurrijk

Tegen 2025 wil AP klaar zijn voor de toekomst. De hogeschool is de laatste jaren sterk gegroeid, en intussen verandert ook de maatschappij én de verwachtingen die aan een moderne hogeschool gesteld worden. Met een nieuw strategisch plan maken we AP klaar voor de toekomst.

In 2025:

• vormt AP een gemeenschap van actieve burgers met maatschappelijke impact, die zich kunnen aanpassen aan een voortdurend veranderende samenleving.
  • realiseert AP voor elke student een maximale leerwinst.
  • beschikt AP over een uniek en toonaangevend aanbod.
  • is AP de driver voor innovatieve ontwikkeling, samen met haar regionale en internationale partners.

In 2020 zette AP de krijtlijnen van het nieuwe organisatiemodel verder uit. Daarbij werd ook de nood aan een StudentCenter en de oprichting van een innovatielab en businesscenter duidelijk. De werkgroepen onderzoek en onderwijs gingen aan de slag met de input uit de verschillende strategische workshops (2019) om een visie en beleidsprioriteiten over deze kerntaken te formuleren.