Overslaan en naar de inhoud gaan

Jaarverslag 2020

Doorheen deze terugblik op 2020 loopt een rode draad: Covid-19. Maar er is ook nog een andere belangrijke constante: onze medewerkers en studenten. Dankzij hen heeft AP Hogeschool zich in deze wereldwijde crisis aardig uit de slag weten te trekken. En dus is dit bijzonder jaarverslag vooral een hulde aan hen. Stuk voor stuk zijn onze medewerkers en studenten nu al de belichaming van hoe AP er in de toekomst (nog meer) zal uitzien.

“Zoals het hoort krijgt u natuurlijk cijfers. Maar wel de cijfers àchter de mensen, in plaats van andersom.”

– Pascale De Groote, algemeen directeur AP Hogeschool

“Alsof 1 virus met afstandsonderwijs niet genoeg was, kregen we er nog een cyberaanval bovenop. Maar het AP-schip bleef digitaal op koers. Onze opgebouwde expertise bleek goud waard.”

- Anastasios Tarlizos, IT-medewerker

“AP-studenten Verpleegkunde zetten het eerste Belgische coronatestdorp mee op poten. Onze inzet en 35.000 afgenomen tests maakten écht het verschil”

- Lien De Jonghe,  Coördinerende student Verpleegkunde bij TestCovid Antwerp

"Met 15 graduaatsopleidingen startte AP met een uniek aanbod. De enorme interesse bewijst de nood aan een extra praktijkgericht niveau.”

- Safak Unal, lector graduaat Wetenschap & Techniek

"Studeren is meer dan blokken alleen. Dat wist AP al. In 2020 steeg de vraag naar sociale, psychologische en financiële steun enorm. Veel moest virtueel maar de waardering was groot.”

- Stefanie Verbeke, medewerker STUVO

"Na de eerste “shock” namen ook de onderzoeksactiviteiten bij AP een flinke doorstart. Onderzoekers werkten virtueel samen en slaagden erin om projecten te heroriënteren.”

- Umut Eldem, Onderzoeker Koninklijk Conservatorium Antwerpen