Benieuwd hoe je een sterke merkidentiteit creëert die je doelgroep aanspreekt? Deze microcredential geeft je inzicht in essentiële branding principes zoals: identiteit, merkstrategie en employer branding. Klaar om je carrière een creatieve boost te geven?
Ben je geïnteresseerd in deze microcredential? Stuur dan een e-mail naar de trajectbegeleider Grafische en Digitale Media. Zo kunnen we meteen nagaan of deze microcredential bij jou past.
In de verschillende design labs doe je aan project based learning en werk je volgens de design-thinking methode. Dat wil zeggen dat je meteen werkt aan echte opdrachten uit het werkveld. Zo kan je meteen de theorie toepassen op relevante projecten. Aan het einde van elk lab lever je een product en ontwerpdossier op en presenteer je je werk tijdens een toonmoment. Indrukwekkend portfolio? Check!
Je staat mee aan de wieg van merkidentiteiten, ruimtelijke concepten, alsook innovatieve verpakkingsconcepten. Met deze microcredential ontwikkel jij je tot een echte Brand designer.
Deze opleiding is gespreid over twee semesters en duurt in totaal één jaar. In het eerste semester volg je een vast programma. In het tweede semester stel je je eigen traject samen en kies je uit drie specialisaties.
Je start met een sterke basis in brand design:
Mix en match je vakken binnen een van deze drie specialisaties:
Identity – Bouw een sterke merkidentiteit van strategie tot visuele uitwerking.
Advertising – Creëer impactvolle campagnes met strategie, copy en beeld.
Experience – Ontwerp onvergetelijke merkbelevingen, van verpakkingen tot de metaverse.
Microcredentials zijn gerichte trajecten, op maat gemaakt voor professionals. Je neemt enkele opleidingsonderdelen op uit de bachelor Grafische en Digitale Media. Je schrijft je in via een creditcontract tegen de gebruikelijke prijs. Wanneer je slaagt voor een opleidingsonderdeel, ontvang je creditbewijzen. Wanneer je slaagt voor alle onderdelen van de microcredential, ontvang je een certificaat.
Idealiter heb je al een bachelor Grafische en Digitale Media achter de rug, of een gelijkaardige grafische en creatieve opleiding. Kennis van grafische en digitale software zoals Illustrator, Photoshop of InDesign is dus wel een must. Twijfel je of de kennis volstaat? Neem dan contact op met onze trajectbegeleider en zoek samen uit of deze microcredential bij je past.
Je neemt altijd je eigen laptop mee naar lessen en examens. We raden volgende minimumspecificaties aan om grafische software van Adobe Creative Cloud vlot tegelijkertijd te kunnen gebruiken:
Windows PC
Apple Mac Laptop