Heb jij al eens een mail verstuurd die achteraf bekeken wat te hard was? Of misschien eentje die niet goed begrepen werd? Of lukte het niet helemaal om je boodschap krachtig te formuleren? Mails schrijven die begrepen worden zoals jij ze bedoelt. Dat is het resultaat van deze opleiding!
INHOUD
- het verschil tussen klantgericht en klantvriendelijk mailen
- aan de slag met eigen mails en oefeningen
- duidelijk formuleren en structureren
- e-mailetiquette
- spelling
- online tools en AI gepast gebruiken
DOELGROEP
Medewerkers binnen de openbare sector en non-profit.
LEERDOELSTELLINGEN
Na deze opleiding ken je:
- het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in een mail
- het belang van de toon van een mail
- nuttige online tools die je het leven vergemakkelijken
- de regels rond e-mailetiquette
Na deze opleiding kun je:
- beslissen of een e-mail het beste kanaal is voor je boodschap
- de mail duidelijk structureren
- aangepast taalgebruik hanteren, op maat van de lezer
- gepast reageren op klachten
- slecht nieuws brengen per mail
- online hulpmiddelen inzetten
BIJKOMENDE INFORMATIE
Dit is geen opleiding Outlook. We gaan ervanuit dat je de basis kent van e-mails schrijven in een mailprogramma