“Interactief en met veel aandacht voor de concrete praktijk.” – Stijn Aerts, leidinggevende gemeente Boechout.
Als leidinggevende wil je het beste uit je medewerkers halen. Heldere communicatie, duidelijke afspraken en eerlijke feedback zijn hierbij cruciaal. Of je organisatie het periodieke evaluatiesysteem heeft geschrapt of niet, na deze opleiding beschik je over de nodige handvaten om je medewerkers goed te begeleiden.
INHOUD
Dag 1
- de uitdaging van permanente begeleiding
- formele en informele gesprekken: andere aanpak, zelfde doelstelling
- de kunst van effectieve feedback geven
- interactieve feedback: van feedback naar dialoog
Dag 2
- communicatievaardigheden
- actief luisteren
- assertief spreken
- motiveren
- verbindend communiceren
- de coachende leiderschapsstijl
- groei bevorderen
- coachingsgesprekken voeren met het GROW-model
- omgaan met weerstand in feedbackgesprekken
DOELGROEP
Leidinggevenden binnen de openbare sector en non-profit.
LEERDOELSTELLINGEN
Na deze opleiding ken je:
- het belang van permanente feedback en opvolging
- het verschil tussen de verschillende soorten gesprekken
Na deze opleiding kun je:
- alle gesprekken voorbereiden en voeren die nodig zijn om je medewerker te begeleiden
- op een professionele en constructieve manier feedback geven