Interactie, vragen en commentaren zijn het hart van sociale media. Maar soms kan het er hard aan toe gaan. Wat kun je doen met reacties die echt over de grens van het fatsoen gaan? Hoe bescherm je jezelf als beheerder van de sociale media van je organisatie? In deze workshop krijg je praktische tips om met vragen, opmerkingen en kritiek op sociale media om te gaan.
INHOUD
- stand van zaken over polarisering en publieksreacties op sociale media
- opstellen van regels en een flowchart voor reacties
- een aangepaste schrijfstijl voor moderatie
- tools voor community management (AI tools en moderatiesoftware)
- positieve reacties als tegengewicht
DOELGROEP
Deze opleiding is gericht op medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het beheer en de actieve monitoring van de sociale media-accounts van hun organisatie.
LEERDOELSTELLINGEN
Na deze opleiding ken je:
- moderatietechnieken voor sociale media
- effectieve methoden om met reacties om te gaan
- strategieën om je online reputatie te behouden en te laten groeien
Na deze opleiding kun je:
- publieksvragen en feedback efficiënt beheren
- constructieve interacties verbeteren
- je organisatie beschermen tegen online risico's
- een duidelijk en gedragen reactiebeleid opmaken voor je organisatie