Overslaan en naar de inhoud gaan
Notuleren bij selectiegesprekken

Notuleren bij selectiegesprekken

Goede notities nemen tijdens selectiegesprekken is essentieel. Zo kan je later de competenties en drijfveren van de sollicitanten evalueren en een gefundeerde beslissing nemen.

Er zijn veel technieken, tips & tricks die je kunnen helpen om gestructureerd aan het werk te gaan en vitale details uit het gesprek te vatten. Zo wordt het makkelijker om de beste kandidaat te selecteren. 

INHOUD

  • de functie en het belang van goede notulen
  • voorbereiden van het notuleren m.b.v. een selectiegids of template
  • verschillende manieren om te notuleren
  • de juiste details noteren
  • na het gesprek: ordenen en samenvatten
  • het gebruik van technologie, zoals AI

DOELGROEP

HR-medewerkers en leidinggevenden

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • de voor- en nadelen van verschillende notuleermethodes
  • het belang van een beknopte selectiegids, zodat je notitiewerk vergemakkelijkt wordt
  • de stappen die je voor, tijdens en na het gesprek dient te doen

Na deze opleiding kun je:

  • de juiste methode van notuleren kiezen voor het type van selectiegesprek
  • een template opstellen als selectiegids en hierop bondige notities maken met sleutelwoorden
Terug naar overzicht