“Zeer leerrijke opleiding boordevol nuttige, bruikbare tips waarmee je direct aan de slag kan”. Els Van Uffelen, coördinator personeelsdienst, stad Herentals
Sta jij voor de uitdaging om in deze krappe arbeidsmarkt voldoende instroom van kwalitatieve kandidaten te genereren? Hoe haal je de meest geschikte medewerkers aan boord? Vraag jij je af hoe je dit proces zo efficiënt mogelijk kunt aanpakken?
In tijden van krapte op de arbeidsmarkt begint de zoektocht naar geschikte medewerkers nog voordat de personeelsbehoefte zich voordoet. Het eindigt pas na de onboarding van een nieuwe medewerker.
Tijdens deze opleiding zoeken we samen naar die punten waar jij vanuit HR verdere stappen in kan zetten. Aan de hand van best practices en gedeelde ervaringen, krijg je concrete tools aangereikt. Na deze opleiding ben je in staat om verbeterpunten aan te brengen in die onderdelen van het rekruterings- of selectieproces die voor jou prioritair zijn.
De meerwaarde van deze opleiding hangt af van jouw inbreng: hoe meer input en concrete cases je aanbrengt, hoe meer je hier uit haalt. Het rekruterings- en selectieproces omvat veel aspecten: we gaan daarom vooral in op die items die de groep het belangrijkst vindt. Voor andere aspecten wordt leermateriaal aangereikt dat zelfstandig kan worden verwerkt.
HR-medewerkers uit de non-profit die personeel moeten selecteren en leidinggevenden die betrokken worden in een sollicitatieprocedure of die graag inzicht hebben in het overkoepelend proces van aanwerven.
We laten maximum 12 deelnemers toe om de interactie en het maatwerk te kunnen garanderen.
Na deze opleiding ken je:
Na de opleiding kun je:
Vereiste voorkennis:
Je weet wat competenties zijn. Je hebt al selecties gevolgd of zelf georganiseerd.