Overslaan en naar de inhoud gaan
project

Ondersteuning cognitief sterk functionerende leerlingen

Context

Met het nieuwe leersteundecreet in zicht staan de huidige ondersteuningsnetwerken voor de uitdaging om zich om te vormen tot leersteuncentra. Deze leersteuncentra zullen voor scholen gewoon onderwijs onder meer een aanspreekpunt zijn voor alle (aan)vragen omtrent leersteun. Dat betekent eveneens expertise kunnen overbrengen naar leerkrachten en schoolteams.

Tegelijk wordt ook een nieuwe doelgroep vermeld, namelijk de groep van zeer makkelijk lerenden, hoogbegaafden en uitzonderlijk hoogbegaafden. Een aantal Antwerpse ondersteuningsnetwerken stomen zich nu al klaar om hierrond structureel aan de slag te gaan. 

Doel

Binnen dit project willen we als onderzoekers met deze netwerken op pad gaan. Zo zoeken we samen een antwoord op de volgende vraag: hoe als ondersteuner leersteun bieden aan cognitief sterk functionerende leerlingen in het onderwijs? 

Contact

Vragen over dit project? Neem contact op met de onderzoekers Marjan Halsberghe (marjan.halsberghe@ap.be) & Karen Vandevyvere (karen.vandevyvere@ap.be).