Projectbeschrijving De videogame industrie is groter dan de muziek- en filmindustrie samen. Esports (het competitief spelen van videogames op professioneel niveau) speelt een belangrijke rol in dez...
Steeds meer bedrijven en organisaties zetten in op digitalisering en maken gebruik van digitale services voor het contact met klanten en andere stakeholders (bijvoorbeeld via een website of mobiele ap...
maandag, juni 17, 2024 - 11:52
IT-studenten Olivier Bocklandt en Wesley van der Kraan behalen sinds dit academiejaar mooie resultaten in e-sports wedstrijden zoals de Belgian Student League. Daarom besloten ze o...
Door Laura Herrewijn & Gert Vanthournout Ons computerscherm fungeert meer en meer als een leeromgeving. Bij het woord leeromgeving mag je trouwens breed denken. Daaronder valle...
PROBLEEMSTELLING Game based learning is aan een opmars bezig. Met de term bedoelen we het gebruiken van digitale games voor educatieve doelen zoals het verwerven van kennis, het oefenen van vaardi...
En of de eerste editie van TINC Fest een schot in de roos was! De samenwerking tussen AP Hogeschool (Media, Design en IT, Immersive Lab en MAxlab) en Antwerp Powered by Creatives i...
Op 23 november organiseren AP Hogeschool en ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. TINC Fest; een inspirerende avond met een focus op innovatie in de creatieve industrie. Creatieve professionals kunnen de han...
Probleemschets Videoplatformen die focussen op het livestreamen van gaming (inclusief eSports) staan (professionele) gamers toe om hun gameplay uit te zenden naar een livepubliek, waarbij kijkers b...
Sven Charleer is doctor in de Ingenieurswetenschappen: Computerwetenschappen. Zijn expertise situeert zich in het domein van mens-computerinteractie met een focus op datavisualisatie en dashboards. ...