Wannes Heirman is lector en onderzoeker aan de AP Hogeschool Antwerpen en gastprofessor aan de Universiteit Antwerpen. Hij behaalde zijn doctoraat in 2014 en heeft sindsdien een mooi academisch parcours opgebouwd. Met meer dan 40 publicaties in internationale peer-reviewed tijdschriften en 10-tallen deelnames aan (internationale) congressen, richt zijn onderzoek zich op de impact van digitale media op de maatschappij en de rol van digitale informatie en transformatie in marketing en bedrijfsvoering.
Wannes Heirman is gespecialiseerd in data-driven marketing en digitale transformatie bij KMO's. Zijn onderzoeksproject, ‘DIVA: Digital Value Creation in Flemish SMEs’, richt zich op de berekening van de return on investment van digitale investeringen bij Vlaamse KMO's en helpt ondernemingen digitale waarde te maximaliseren. Daarnaast voert hij contractonderzoeken uit op het gebied van marktonderzoek en is hij betrokken bij de impactstudie van de Digibanken in Vlaanderen.
Wannes combineert zijn wetenschappelijke expertise met praktijkgericht onderwijs in vakken zoals Onderzoeksvaardigheden, Data-driven marketing en Consumentenpsychologie. Met zijn passie voor innovatie en onderwijs blijft hij een belangrijke rol spelen in de ondersteuning van KMO's en studenten in hun digitale transformatie.