Hij is in 2001 afgestudeerd als leerkracht Elektro-Mechanica en Technologische Opvoeding. Hij was ook jarenlang leerkracht in de eerste en tweede graad van de Sint Ludgardisschool te Merksem. In 2009 ...
Gert is professioneel gepassioneerd door: studiemotivatie, zelfgestuurd leren, soft skills en datavisualisatie. Gert Vanthournout (Phd) is onderzoeker bij en coördinator van het Onderzoekscentrum e...
Iris Vanderavert werkt al sinds 1999 met lerarenopleiders. Ze is nauw betrokken bij de verkorte lerarenopleidingen Secundair Onderwijs. Sinds 2022 is ze aanspreekpunt maatschappelijke dienstverlening ...
PROBLEEMSCHETS Momenteel ontbreekt een zicht op actueel CLIL-onderwijs (= Content and Language Integrated Learning) in Vlaamse scholen. Recent onderzoek toonde indicaties voor selectiviteit van CLI...
Lisa Van Streydonck behaalde in 2022 haar master in de Pedagogische Wetenschappen (Onderwijskunde) aan de Universiteit Gent. Het jaar nadien werkte ze de Educatieve Master in de Gedragswetenschappen a...
The T-ACT project aims to improve competences of SE-educators, learners resilience and active social engagement. The project will develop a model to scaffold teaching competences for active citizenshi...
Yasmine Wauthier werkt als onderzoeker in de Onderzoeksgroep een Leven lang Leren en Innoveren (OLLI) van de AP Hogeschool Antwerpen. Tot nu toe heeft haar loopbaan verschillende omwegen gemaakt na...
Achtergrond Via de dienstverlening van haar student center wil AP Hogeschool maximale leerwinst voor elke student garanderen. Dit noodzaakt onder meer dat studentenbegeleiders studentennoden en -pr...
Als ergotherapeute ben ik erg overtuigd van de kracht van creatieve media, kunst en cultuur. Ik tracht zowel binnen als buiten AP de banden tussen zorg en kunst aan te trekken. Vanuit Vzw Het Huispale...
Anja Hicketick is filosoof, ze schreef als kandidaatsverhandeling “Het rekenende denken als inter-esse” en als eindverhandeling “In vrijheid kiezen voor medemenselijkheid: On Liberty als richtsnoer i...