Overslaan en naar de inhoud gaan
expert

Stephen Hargreaves

Stephen Hargreaves is als lector-onderzoeker verbonden aan de lerarenopleiding (departement Onderwijs en training) van de Artesis-Plantijn Hogeschool in Antwerpen. In zijn opdracht als lesgever werkt hij voornamelijk rond  didactiek en onderwijsvernieuwing. Centraal in zijn aanpak staat de sociaal-constructivistische benadering waarin studenten (en lectoren) samen-leren van en met elkaar in een technologisch krachtige leeromgeving met behulp van Teacher Design Teams (TDT). Als onderwijskundig onderzoeker focust hij zich voornamelijk op het ontwikkelen van performante leeromgevingen en onderzoekt hij de effectiviteit van  onderwijskundige modellen (meten is weten) en het welbevinden van de studenten aangaande o.a. hun ‘learning environment perceptions’.  De nexus onderwijs en onderzoek vormt de leidraad in zijn professionele handelen. Competentieleren, split-class teaching, self-sustained learning & reflective skills zijn belangrijke topics in zijn onderwijskundige opvattingen.

Projecten