Skip to main content

Lesmateriaal Bedrijfsmanagement

Algemeen

Macro-economie: Budgettaire politiek

Macro-economie: Monetaire politiek

Accountancy-Fiscaliteit

Algemeen boekhouden

 

Stageplaatsen

Marketing

Marketing fundamentals

Consumentenpsychologie

Marketeers proberen om ons te beïnvloeden in ons consumentengedrag. Heel vaak doen ze dat op een subtiele manier. Denk bijvoorbeeld aan de psychologische prijsdrempel. Producten worden ook vaak in familieverpakkingen verkocht, want volume doet verkopen. Producten worden ook aangeprezen door celebrities en op die manier straalt een stuk van de roem van de celebrity af op het merkproduct, wat op zijn beurt de consument meer doet aankopen.

De consumentenpsychologie bestudeert echter niet alleen de aankoop van een merkproduct of dienst. In de consumentenpsychologie wordt ook beïnvloeding bestudeerd tijdens de oriëntatiefase, het gebruik van het product en het afdanken van het product. Ook in deze fases zullen marketeers er alles aan doen om ons gedrag in de gunstige richting te beïnvloeden. We geven in deze eerste les ‘consumentengedrag’ daarom ook een eerste overzicht van de gehanteerde beïnvloedingsstrategieën in alle fasen van het consumptieproces.

Project Fast Moving Consumer Goods

Stageplaatsen 

Financiën en Verzekeringen

Inleiding: beleggen op de beurs 

 

Stageplaatsen

Supply Chain Management

Supply chain management

Project Global Forwarding

Advanced English for logistics

Stageplaatsen 

Terug naar de opleidingspagina van de bachelor

Bedrijfsmanagement