Skip to main content

Lesmateriaal LoReCa

Voorbeeld uurrooster

Cursus- en lesmateriaal

Managing Hospitality 

Frans: hoe een professionele mail opstellen

In het vak Communicatie Essentials begin je bij de basis: Wat is communicatie? Hoe communiceren mensen met elkaar? Hoe zijn de media geëvolueerd? Welke effecten hebben film, televisie, kranten, (bedrijfs)magazines, reclame, games, social media,… op mensen? Welke communicatieprocessen worden toegepast binnen bedrijven? Deze inzichten zal je nodig hebben om later straffe reclame, PR- of communicatiecampagnes te kunnen maken!

 

Basisprices Hotelmanagement

Omzetmaximalisatie of ook yield management. Hoe verkoop ik mijn product tegen de hoogst mogelijke prijs? In dit filmpje worden daarvoor de nodige tools aangereikt!

 

Know Your Customer

In de hospitality meer dan in elke andere sector is het belangrijk om te weten wat je gasten verlangen. Daarom is het belangrijk om een profiel te kunnen schetsen van je verschillende gastensegmenten. Het is pas als je weet wat iemand wil of belangrijk vindt dat je hierop kunt inspelen. Tevreden gasten zijn dan ook vaak terugkerende gasten.

Terug naar de opleidingspagina van het graduaat

Logies-, Restaurant- en Cateringmanagement