Kristel is afgestudeerd als industrieel ingenieur elektromechanica. Haar ervaring in het secundair onderwijs in de vakken elektriciteit, mechanica en toegepaste fysica geven nog altijd inspiratie bij de lessen technische vakken in de lerarenopleiding. Dit is met de jaren uitgebreid naar inzicht in de vakken hout, bouw, voeding, verzorging tot communicatie en sociale wetenschappen. De tijdelijke sprong naar de industrie geeft net dat ietsje meer om de brug te kunnen leggen van onderwijs naar een engineeringteam en omgekeerd.
Samenwerken met externen binnen de STEM academies zoals Studio-T en STEM on the road hebben bijgedragen aan een ruimere kijk op het werken met kansengroepen, ontmoetingscentra en grotere overkoepelende organisaties. Studenten ondersteunen en begeleiden in hun zoektocht naar het samenstellen, uitzoeken en uittesten van probleemoplossend leermateriaal is een uitdaging die ze zeer graag aanneemt.
Door haar ervaring in deeltijds kunstonderwijs als coach muzische vorming en coördinator voor de kunstkuurprojecten binnen 3 academies en als freelancer voor muzische workshops voor doelgroepen in basis-, secundair, gewoon en buitengewoon onderwijs, kan Kristel de A in STEAM zowel didactisch als inhoudelijk ondersteunen voor de studenten secundair onderwijs maar ook bij lager en kleuter. Het pallet aan kleinere bijscholingen op vlak van muzische vorming en op vlak van technische skills wil ze graag binnen STEM en STEAM mooi samenbrengen en inzetten in onze hogeschool.