Skip to main content
Microcredential Brand Design

Microcredential
Brand Design

Benieuwd hoe je sterke merkidentiteiten creëert die resoneren met je doelgroep? Deze microcredential biedt inzicht in essentiële branding principes zoals: identiteit, merkstrategie en employer branding. Ben jij klaar om je carrière een creatieve boost te geven? 

Iets voor jou?

  • Je hebt een sterke strategische en conceptuele basis;
  • Je wil ontwerpmatig en grafisch jouw skills verder ontwikkelen;
  • Je wil vanuit een uitgekiende strategie een huistijl voor nieuwe merken ontwerpen en leren hoe je kan waken over het visuele van bestaande merken;  
  • Je wil leren wat de kracht van drukwerk is op merken en verpakkingen;
  • Je wil graag druktechnisch vlotjes mee kunnen praten met de specialisten die instaan voor de productie. 

Wat leer je?

Je leert in dit microcredential alles over: 

  • illustratiemerken
  • merkenstrategie
  • identiteit
  • logo
  • huisstijlen
  • campagnes
  • employer branding
  • verpakkingen
  • instore communicatie

Wat is een microcredential?

Microcredentials zijn gerichte trajecten, op maat gemaakt voor professionals. Je neemt opleidingsonderdelen op uit de bachelor Grafische en Digitale Media. Je schrijft je in via een creditcontract tegen de gebruikelijke prijs. Wanneer je slaagt voor een opleidingsonderdeel, ontvang je creditbewijzen. Wanneer je slaagt voor alle onderdelen van de microcredential, ontvang je een certificaat. 

Interesse? 

Ben je geïnteresseerd in deze microcredential? Stuur dan een e-mail naar de trajectbegeleider Grafische en Digitale Media. Zo kunnen we meteen nagaan of deze microcredential bij jou past.

 

Indrukwekkend portfolio

In de verschillende design labs doe je aan project based learning  en werk je volgens de design-thinking methode. Dat wil zeggen dat je meteen werkt aan echte opdrachten uit het werkveld. Zo kan je meteen de theorie toepassen op relevante projecten. Aan het einde van elk lab lever je een product en ontwerpdossier op en presenteer je je werk tijdens een toonmoment. Indrukwekkend portfolio? Check!

Interesse in een eigen onderneming tijdens of na je studies? Op de campus lopen heel wat lectoren met veel praktijkervaring rond. En coaches vanuit het onderdemersl-AP helpen je een sterk netwerk uit te bouwen. Samen begeleiden we je graag in je droom en maken we je uiteindelijk start-up ready.

Je staat mee aan de wieg van merkidentiteiten, ruimtelijke concepten, alsook innovatieve verpakkingsconcepten. Met deze microcredential ontwikkel jij je tot een echte Brand designer.

Je verdiept je in het ontwerpen van merkidentiteiten (logo, huisstijl, enz.) en verpakkingsreeksen. Je leert het campagne- en communicatie-aspect van branding en marketing kennen. Je verwerft ook kennis op het vlak van concepten bedenken en storytelling.

Na behalen van deze microcredentials vind je je weg in het ontwerpen van merkidentiteiten en innovatieve verpakkingsconcepten.

Voor meer informatie over deze vakken, ga je naar ects.ap.be. Je krijgt per vak dat je geslaagd bent een creditbewijs. 

Smaakt het na het volgen van het microcredential naar meer? Dan kan je nog voor een bachelor in de Grafische en Digitale Media gaan en ontvang je automatisch een vrijstelling voor de reeds behaalde vakken.

Specialisatie Brand

Zijn rebranding en merkcampagnes jouw ding? Dan kies je voor de verdieping Brand.

Je neemt dan volgende vakken op:

  • Brand Design Lab III (9 stp) in semester 1
  • Brand Concept & Storytelling (3 stp) in semester 1
  • Brand Essentials (3 stp) in semester 1
  • Brand Design Lab IV - Brand (9 stp) in semester 2
  • Brand Photography (3 stp) in semester 2

Gaat je interesse uit naar het ontwerpen van verpakkingen? Kies dan de verdieping Pack.

Je neemt dan volgende vakken op:

  • Brand Design Lab III (9 stp) in semester 1
  • Brand Concept & Storytelling (3 stp) in semester 1
  • Brand Essentials (3 stp) in semester 1
  • Brand Design Lab IV - Pack (9 stp) in semester 2
  • Packaging Technics (3 stp) in semester 2

Of volg een combinatie van beide specialisaties om een bredere kennis van Brand Design te verwerven.

Je neemt dan volgende vakken op:

  • Brand Design Lab III (9 stp) in semester 1
  • Brand Concept & Storytelling (3 stp) in semester 1
  • Brand Essentials (3 stp) in semester 1
  • Brand Design Lab IV - Brand (9 stp) in semester 2
  • Brand Photography (3 stp) in semester 2
  • Brand Design Lab IV - Pack (9 stp) in semester 2
  • Packaging Technics(3 stp) in semester 2