Skip to main content
Aangifte sociale risico’s (e-ASR) bij lokale besturen

Aangifte sociale risico’s (e-ASR) bij lokale besturen

 “Zeer duidelijke en gedetailleerde opleiding met goede voorbeelden die meteen toepasbaar zijn. Zeer motiverend om mee aan slag te gaan.” – Marijke Willems, deskundige HRM, gemeente Willebroek

Sinds 2016 moeten een aantal aangiftes van sociale risico’s (e-ASR) elektronisch worden verstuurd. Dat tijdig en correct doen, is van groot belang voor werknemer en werkgever. Tijdens deze sessie leer je stap voor stap hoe je dit doet. Na afloop begrijp je nog beter het belang van de verschillende aangiftes en kun je ze correct en vlot uitvoeren.

INHOUD

  • wat is ASR
  • wat en hoe van …
    • aangiftes deeltijdse arbeid
    • aangiftes jeugd- en seniorvakantie
    • aangiftes volledige werkloosheid
    • aangiftes uitkeringen (ziekte)

DOELGROEP

medewerkers van de personeelsdienst van lokale besturen

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • het principe van e-ASR
  • de verschillende elektronische aangiftes die er bestaan voor lokale besturen
  • redenen waarom de aangiftes belangrijk zijn

Na deze opleiding kun je:

  • elektronische aangiftes correct en vlot uitvoeren
  • vragen van collega’’s beantwoorden

BIJKOMENDE INFORMATIE

Voorkennis: basiskennis sociale wetgeving is noodzakelijk

Terug naar overzicht