Skip to main content
Moeilijke gesprekken voeren met je medewerker

Moeilijke gesprekken voeren met je medewerker

Een zeer interactieve, praktijkgerichte opleiding waaruit je veel kunt leren.” – Jolanda Verberk, poetscoördinator, gemeente Arendonk

Een confronterende boodschap brengen, een delicaat onderwerp aansnijden, slecht nieuws melden, … Als leidinggevende zie je tegen bepaalde gesprekken op. Deze opleiding helpt je om rustig en met vertrouwen zulke gesprekken aan te gaan. Je gaat aan de slag met eigen cases en krijgt handvaten voor voorbereiding en uitvoering. Je wisselt uit, oefent en krijgt feedback. Daarnaast staan we ook stil bij jouw “innerlijke molen” voor en tijdens het gesprek. Wat maakt het voor jou moeilijk en hoe kan je hier anders mee omgaan?

INHOUD

  • soorten moeilijke gesprekken
  • bijsturende feedback geven
  • evenwicht empathie / confronteren
  • omgaan met defensieve reacties
  • sturen naar concrete afspraken en opvolging
  • omgaan met emoties en eigen interne belemmeringen

DOELGROEP

Leidinggevenden binnen de openbare sector en non-profit

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • do’s en don’ts bij het voeren van moeilijke gesprekken
  • een stappenplan om een moeilijk gesprek voor te bereiden
  • de stappen van een slecht nieuws boodschap
  • de stappen van bijsturende feedback

Na deze opleiding kun je:

  • uitdagende en delicate gesprekken met je medewerker gestructureerd aanpakken
  • omgaan met 'lastige' reacties van je gesprekspartner
Terug naar overzicht