Skip to main content

Navorming: Actuele topics in E-hospitality

 

In het eerste semester van het academiejaar 2024-2025 organiseert de opleiding Hotelmanagement van de AP Hogeschool vijf studienamiddagen omtrent actuele topics in de E-hospitality.

Programma

  • Donderdag 28 november 2024 – 14 uur -17 uur: 
    Liam Kilgallon - Director, Mews University and Educational Institutions Mews Systems.
    Mews’ take on the future. 

    How can brands harness technology to stand out in a crowded market and curate unforgettable guest experiences? We’ll cover:
         - The story of growth and scale and the changing landscape of hospitality
         - The role of technology and data in facilitating better experiences
     
  • Donderdag 5 december 2024 – 14 uur – 17 uur:
    Roeland Verhamme - Founder & CEO Expect Me 
    Enhancing Guest Satisfaction with Personalized Room Selection: A Look at ExpectMe.

    Heb je je ooit afgevraagd hoe AI een van de meest persoonlijke aspecten van een hotelverblijf kan verbeteren? Het is zo simpel als dit: gasten de mogelijkheid geven om zelf hun specifieke kamer te kiezen waarin ze willen verblijven. ExpectMe stelt gasten in staat om hun eigen kamers te selecteren, wat een gevoel van controle en personalisatie biedt dat de gasttevredenheid aanzienlijk verhoogt en de winstgevendheid van hotels stimuleert.

    Door gastvoorkeuren en historische data te analyseren, optimaliseert het platform van ExpectMe de kamerallocatie, zodat elke gast wordt gekoppeld aan een kamer die het beste aansluit bij hun behoeften en wensen. ExpectMe maakt gebruik van AI om snel hoogwaardige content te creëren voor elke individuele kamer. We stellen hoteliers in staat om deze content te integreren op de pagina met kamerbeschrijvingen, zodat gasten een duidelijk beeld hebben van de kamer waarin ze zullen verblijven. Naarmate we meer data verzamelen over onze gasten en hun boekingsgedrag, kunnen we AI-modellen optimaliseren om gastvoorkeuren te voorspellen en specifieke kamers te tonen die voor hen van groot belang is.

     

  • Donderdag 12 december 2024 – 14 uur – 17 uur: 
    Dieter Jacobs – Senior Accountmanager Booking.com
    To make it easier for everyone to experience the world” is de missie van Booking.com.

    Tijdens deze sessie zullen we dieper ingaan op de missie van Booking.com: "To make it easier for everyone to experience the world." 
    Welke ingrediënten zijn nodig om deze missie te vervullen? We ontdekken de diverse factoren die invloed hebben op de keuze van gasten voor een bepaalde accommodatie en hoe Booking.com streeft naar een win-winsituatie voor zowel de gast, de accommodatie als het bedrijf.

    Daarnaast bespreken we nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van AI en veranderende consumentenpatronen. Je krijgt inzicht in de innovatieve AI-tools die Booking.com ontwikkelt en hoe deze technologieën bijdragen aan het verfijnen van de marketingstrategie van het bedrijf.

    Mis deze unieke kans niet om meer te leren over de dynamische wereld van Booking.com!
     

  • Donderdag 19 december 2024 – 14 uur – 17 uur: 
    Stijn Provoost – Growth Marketeer & Marketing Coordinator Lighthouse-Stardekk. Igor Nys ( Business Development Manager Benelux & Nordics)Lighthouse.  Digitalisering in de hotelsector, verzorgd door Lighthouse-Stardekk
    Nieuwe tendensen op het gebied van revenue management en forecasting in de e-omgeving van de hotelsector.

    Modern Revenue Management Overview
    Wat is Revenue Management?
    Alles draait om het vinden van de juiste balans:
    De vijf pijlers van een commerciële strategie.
    Het verkopen van de juiste kamer aan de juiste klant op het juiste moment voor de juiste prijs via het juiste kanaal.
    Een commerciële strategie verenigt de omzetgenererende teams van een hotel: verkoop, marketing, revenue management en distributie - binnen één doelstructuur. Er is veel veranderd in de afgelopen 4 jaar... Hoe ziet het nieuwe normaal eruit? Hoteliers die preboeking en upper funnel gegevens zwaarder afwegen dan historische gegevens zullen sterker uit de bus komen. Overbrug de kloof tussen inkomsten, verkoop, marketing en distributieteams.
     
  • Donderdag 9 januari 2025 – 14 uur - 17 uur: 
    Wim Van Rompuy - De schrijfdokter. 
    Gen AI

    Ja, ChatGPT kan tekstjes schrijven. 
    Toch is dat niets in vergelijking met wat het nog allemaal uit zijn mouw schudt.

    Benut het als onuitputtelijke ideeënbron of als schitterende hertaler.
    Als uitvoerder van vervelende taken of als klankbord bij twijfel.
    Als Excel-vervanger zonder formules of als … (vul zelf maar in). 😉

    Bereid je voor op een reeks hyperconcrete voorbeelden uit het leven van het hotelmanagement gegrepen.
    Die we bovendien live samen aan ChatGPT voorleggen, zónder duffe PowerPoint.
    Nog beter? Je krijgt pdf’s van al die voorbeelden, zodat je snel zelf aan de slag gaat.
     

PRAKTISCH

Locatie
AP Hogeschool
Campus Meistraat,
Meistraat 5, 2000 Antwerpen

Kostprijs
De kostprijs is €30 per studienamiddag.
Bij elke studienamiddag is er telkens een koffiepauze voorzien. 
 

INSCHRIJVING

Inschrijven kan via onderstaand formulier tot en met maandag 21 november. Je kan inschrijven voor alle studienamiddagen of aparte namiddag(en) selecteren. 

Codes om te selecteren in het inschrijfformulier: 
selecteer de code '2417: Actuele Topics in E-hospitality' als je wilt inschrijven voor alle studienamiddagen.

Wil je voor één of meerdere studienamiddagen inschrijven? Kies dan bovenaan één van onderstaande codes en noteer onderaan bij opmerkingen welke studienamiddagen je nog wilt volgen. 
Do 28/11/24: 2417a: Mews take on the future.
Do 5/12/24: 2417b: Enhancing Guest Satisfaction with Personalized Room Selection: A look at ExpectMe.
Do 12/12/24: 2417c: To make it easier for everyone to experience the world.
Do 19/12/24: 2417d: Hoe optimaliseer ik de distributiestrategie van mijn hotel?
Do 9/1/25: 2417e: Gen AI

 

Inschrijvingsformulier

Persoonlijke gegevens
Wanneer je Vlaams Opleidingsverlof aanvraagt, hebben wij jouw Rijksregister- of INSZ-nummer nodig.
Identificatiegegevens werk
Facturatiegegevens
Voor een inschrijvingsbedrag kleiner dan €100,00, wordt er uitsluitend op aanvraag een factuur aangemaakt.
Voor wie is de factuur bestemd?
Overig