Skip to main content
Een technische dienst efficiënt plannen en organiseren

Een technische dienst efficiënt plannen en organiseren

“Een verrijking om met collega's in contact te komen die tegen dezelfde dingen aan lopen. De opleiding werd op een fijne manier gegeven.” – Christine Verheyen, verantwoordelijke infrastructuur, lokaal bestuur Ravels

Als verantwoordelijke van een technische dienst ben je soms overbevraagd. Geplande taken moeten vaak wijken voor dringende opdrachten voor jou en je medewerkers. Zowel management als teamleden hebben vragen en verwachtingen, willen informatie, hulp of feedback. Om dit te managen is efficiënt werken een must.

Deze workshop helpt je om de juiste prioriteit te geven aan taken en leert je hoe je hierover op een goede manier communiceert. Zo verbeter je je eigen werkflow en die van je teamleden en realiseer je meer in minder tijd.

INHOUD

  • feedback geven en ontvangen
  • timemanagement
  • prioriteitenmatrix (Eisenhower)
  • het profiel van mijn medewerkers bepalen
    • de behoeftepiramide begrijpen en kennen
    • profielen herkennen
  • delegeren

DOELGROEP

Leidinggevenden van een technische dienst

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • communicatietechnieken voor efficiënte communicatie
  • prioriteitenmatrix van Eisenhower
  • de concepten van ‘psychological flow’ (Csikszentmihalyi) om zo efficiënt mogelijk te werken

Na deze opleiding kan je:

  • prioriteiten stellen
  • tijdrovers aanpakken
  • omgaan met onderbrekingen
  • efficiënt communiceren
  • klantvriendelijk communiceren
  • omgaan met bezwaren
Terug naar overzicht