Skip to main content
Procesmanagement: processen in kaart brengen, verbeteren en automatiseren

Procesmanagement: processen in kaart brengen, verbeteren en automatiseren

Tijdens deze opleiding leer je hoe je de processen van je team of organisatie in kaart brengt en effectief verbetert. Je ontdekt hoe je jouw team naadloos kunt laten samenwerken, hoe je de kwaliteit van de dienstverlening kunt verhogen en hoe je waardevolle kennis over procedures kunt vastleggen. Kortom, je wordt de drijvende kracht achter een efficiëntere, productievere en beter georganiseerde werkplek.

INHOUD

  • inleiding procesmanagement
  • processen in kaart brengen en verbeteren
  • identificeren van knelpunten en inefficiënties.
  • aanpak van procesmanagement
  • stappenplan van analyse tot implementatie
  • belang van stakeholderbetrokkenheid
  • verandermanagement
  • procesautomatisering

DOELGROEP

medewerkers en leidinggevenden

DOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • het belang van processen binnen een organisatie
  • de basisbeginselen van procesmanagement, de soorten processen en de verschillende rollen in het kader van procesbeheer
  • de methodes om processen te analyseren en inefficiënties op te sporen
  • het belang van goed stakeholder- en verandermanagement
  • de principes van continu verbeteren
  • tools om processen te automatiseren

Na deze opleiding kun je:

  • een proces analyseren
  • processen op hoofdlijnen beschrijven
  • procesdocumentatie opstellen
  • een stappenplan opmaken om processen te analyseren, verbeteren en implementeren
  • verbeterpunten in processen detecteren
Terug naar overzicht