Skip to main content
Omgaan met roddelen en kritiek binnen je team

Omgaan met roddelen en kritiek binnen je team

Heel leerrijke en dynamische opleiding met veel bruikbare tips, interactie, aandacht en een vleugje humor. Top.” – Marleen Braem, assistent kok, OCMW Hemiksem

In elke organisatie wordt er geroddeld. Ook al krijgt het vaak een negatieve connotatie, toch hoeft roddelen niet per se negatief te zijn. Meer zelfs, roddelen heeft een aantal positieve kanten. Zo kan het opluchten en versterkt het de band tussen de roddelende collega's. Er moet echter steeds een grens bewaakt worden zodat roddelen niet kwetsend wordt of overslaat naar pestgedrag.

In deze opleiding leer je hierin het evenwicht kennen en weet je hoe ermee om te gaan wanneer roddelen toch een negatieve impact heeft.

INHOUD

  • wat betekent roddelen voor jou
  • hoe ontstaan roddels
  • wat zijn de voor-en nadelen van roddels in je organisatie
  • wat kan een leidinggevende (niet) doen
  • hoe kan je feedback geven over de gevolgen van roddelgedrag
  • hoe kan je een roddelcultuur managen

DOELGROEP

Leidinggevenden

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • de spelregels van roddelen
  • de functies van roddelen in een organisatie
  • het verschil tussen lovend en laster roddelen
  • de voor- en nadelen van roddelen

Na deze opleiding kun je:

  • je verantwoordelijkheid opnemen
  • beter omgaan met roddels
  • roddelen bespreekbaar maken
  • constructief reageren op kritiek
Terug naar overzicht