Gepassioneerd over leren, lezen, soft skills, (data)visualisatie en learning analytics. Ellen De Bruyne is onderzoeker en projectcoördinator bij het Onderzoekscentrum een Leven lang Leren en Ontwikkelen (OLLI) van AP Hogeschool sinds 2019.
Als onderzoeker heeft Ellen expertise opgebouwd in verschillende thema’s zoals begrijpend lezen, blended learning, lerarenopleidingen, academisch lezen, CLIL, flexibilisering, eyetracking, competentieontwikkeling, learning analytics, datavisualisatie, en soft skills.
Als pedagoog met veel wetenschappelijke kennis, probeert ze samen met partners een leven lang leren maximaal te ondersteunen. Methodologisch situeert Ellen’s expertise zich op het vlak van praktijkgericht onderzoek, experimenteel onderzoek (kwalitatief en kwantitatieve studies), onderwijskundig ontwerpen, en educational design research. Ze zet hierbij in op surveys, behoefteanalyses, co-creatie, en iteratief ontwikkelen van tools bij gebruikers en organisaties.
Momenteel focust Ellen binnen het Onderzoekscentrum OLLI op de versterking van soft skills in hoger onderwijs en professioneel leren en het ontwikkelen van dashboards met behulp van learning analytics.
Tijdens haar vorige beroepservaring werkte ze als teamcoach, wetenschappelijk medewerker, onderwijsassistent, en projectmedewerker voor Zorgbedrijf Antwerpen, Universiteit Gent en Vrije Universiteit Brussel.
Contacteer haar via ellen.debruyne@ap.be of volg haar op LinkedIn.