Lien Van Doorslaer is één van de vele alumni van de bacheloropleiding Office Management – Health Care Management. Als ervaren Customer Support Engineer werkt ze bij Corilus, een toonaangevend bedrijf op het vlak van digitale tools in de gezondheidszorg. Lien werkt er op de dienst ‘Medical’, de afdeling die verantwoordelijk is voor huisartsensoftware. Artsen en huisdokters krijgen van Lien en haar collega’s de juiste opleiding en ondersteuning bij software-basistools zoals Ehealth, MyCareNet, Vitalink ,...
Dezer dagen heeft Lien het drukker dan ooit. Door de uitbraak van de Corona-crisis moeten ze alle zeilen bijzetten om mee te zijn met de allerlaatste ontwikkelingen. "Sinds deze week is het mogelijk om via onze software een beveiligd videoconsultatie op te zetten tussen patient en arts", zo vertelt Lien. "Huisartsen kunnen zo efficiënter omgaan met hun agenda, verplaatsingen vermijden én vooral fysiek contact vermijden met de meest kwetsbare groepen. Doordat de videoconsultatie vanuit de software van de huisarts vertrekt, worden de gegevens bovendien veilig en wettelijk verwerkt. "
Daarnaast werkte Lien de voorbije weken ook ontzettend hard mee aan het platform Helena, een digitaal gezondheidsportaal waar de patiënt zijn medische voorgeschiedenis kan opvragen en zijn gezondheidstoestand kan bekijken via de informatie van zijn zorgverleners. E-health-diensten worden steeds belangrijker en vormen een dagelijkse realiteit voor medische zorgverleners en hun patiënten. "Digitalisering van de gezondheidszorg is de toekomst", volgens Lien. "Maar op dit moment ook heel hard het heden. Want onze huisartsen hebben meer dan ooit de digitale tools nodig als ondersteuning om alle patiënten die in deze tijd hulp nodig hebben bij te staan. Ik ben trots en fier dat ik me in deze functie net achter de 'frontlinies' bevind."