2024 - 2026
Storyliving
Onderzoek naar storytellingtechnieken en parameters om immersie en sense of presence in Extended Reality te vergroten.
2024 - 2026
Onderzoek naar storytellingtechnieken en parameters om immersie en sense of presence in Extended Reality te vergroten.
2024 - 2025
Met deze financiering richt het kenniscentrum Immersive Lab een Creative AI Sandbox op. Deze stimuleert de allernieuwste AI-production-workflows, waarbij we traditionele audiovisuele en immersieve con...
2023 - 2025
Dit TETRA-project, gesteund door het Agentschap Innoveren & Ondernemen zal de verworven kennis rond Generative AI toepassen voor de creatieve industrie.
2023 - 2025
Enhancing the illusion of the virtual body by multisensorial stimuli
2023 - 2025
De inzet van Augmented Reality bij mediaspelers om nieuwe mediacontent te genereren
2023 - 2023
De ontwikkeling van een digitale applicatie om de geschiedenis van de Nottebohmzaal in de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience tot leven te wekken
2022 - 2023
Onderzoek hoe we virtuele natuurbelevingen kunnen verbeteren
2022 - 2024
Lerend netwerk voor architecten omtrent 3D-scanning en Virtual Reality
2022 - 2023
Het interdisciplinair collectief Studio Radiaal heeft voor het XR-project “The Desert of the Real” scenariosteun ontvangen van het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF). Het gaat om een coproductie met Imme...
2021 - 2022
De aansluiting tussen arbeidsvraag en arbeidsaanbod optimaliseren en het imago van technologische jobs in de industrie verbeteren.
2021 - 2022
De introductie van AI- en 3D-scanningtechnieken bij de ontwikkeling van VR-opleidingen
2021 - 2022
De Voka Digihub is een experimenteerruimte waar ondernemingen terecht kunnen met al hun praktische vragen over digitale technologie. Op initiatief van minister Crevits start Voka in elke Vlaamse provi...
2020 - 2022
Co-Creating with Machines
2020 - 2021
Hoe augmented reality kan helpen bij het visualiseren van GIS-data
2020 - 2024
VR & AR as persuasive tools for creating awareness about public and nonprofit challenges
2019 - 2023
Pain Management through Immersive Technologies.
2019 - 2022
Let's Go Virtual!: Immerse, Observe, React
2019 - 2020
De aankoop van onderzoeksinfrastructuur rond Extended Reality
2018 - 2020
Op welke manieren kunnen we Adaptive User Interfaces (AUI) bouwen en voeden door (sensor)data afkomstig van de smart city Antwerpen en de eigen gegenereerde (sensor)data van onze twee proeftuinen (de schoolcampus en de advertising sector)? Welke meerwaarde creëren deze AUI voor de gebruiker en de gebruikersgemeenschap? Binnen dit project onderzoeken we AUI voor publieke visuele displays.
2018 - 2020
Simultane positionering en diepte-acquisitie voor Mixed Reality toepassingen in gebouwen met rookontwikkeling
2018 - 2019
From digital to virtual: Een onderzoek naar typografie in Virtual Reality.
2017 - 2019
Onderzoek naar de noden van het werkveld rond immersive storytelling en hoe de gebruikerservaring versterkt kan worden door vernieuwende combinaties van visuele en narratieve technieken en smart objects.
2017 - 2018
Mixed reality met Microsoft Hololens