2025 - 2025
Hefbomen voor werkplekleren in de graduaatsopleidingen
Voorbereiding subsidieaanvraag voor onderzoek naar effectiviteit van werkplekleren in graduaatsopleidingen.
2025 - 2025
Voorbereiding subsidieaanvraag voor onderzoek naar effectiviteit van werkplekleren in graduaatsopleidingen.
2024 - 2025
Doorontwikkeling van het KYSS-instrument voor operationeel leidinggevenden in het kader van veiligheid op de werkplek.
2024 - 2027
Competentieversterking van de (toekomstige) magazijnmedewerkers in Vlaanderen en Nederland.
2024 - 2025
Onderzoek naar de psychometrische kwaliteit, de respondentengroep en de voorspellende kracht van de toelatingsproef bij graduaten
2024 - 2024
In dit project nemen we lesgevers hoger onderwijs mee in het aansturen van het zelfgestuurd leren van hun studenten. In co-creatie met verschillende experten ontwikkelen we een prototype voor een toolkit die lesgevers kunnen gebruiken na het afnemen van de Lemo-vragenlijst bij hun studenten.
2024 - 2024
PROBLEM OUTLINE ‘Game-based learning’ refers to the use of digital games for educational purposes, such as acquiring knowledge, developing skills, and/or changing attitudes and behavior (All et al...
2024 - 2024
Ontwikkeling van gebruiksvriendelijke en toegankelijke feedbackrapporten voor 360°-diagnose van soft skills.
2021 - 2025
Ontwikkeling van feedbackdashboards voor centrale toetsen leerplichtonderwijs
2024 - 2024
In dit project nemen we lesgevers hoger onderwijs mee in het aansturen van het zelfgestuurd leren van hun studenten. In co-creatie met verschillende experten ontwikkelen we een prototype voor een toolkit die lesgevers kunnen gebruiken na het afnemen van de Lemo-vragenlijst bij hun studenten.
2023 - 2023
De ontwikkeling van een werkend prototype van een dashboard voor studentenbegeleiders. Dit dashboard moet hen in staat stellen sneller leernoden en -problemen te detecteren bij studenten
2023 - 2023
Ontwikkeling soft skills-ABC voor VDAB
2023 - 2023
Ontwikkeling van methodieken en tools voor EVC-begeleiding
2022 - 2023
Onderzoek naar de kwaliteit en het gebruik van het 360° Learning instrument in de stagecontext
2021 - 2022
Ontwikkeling opleiding en draaiboek rond E-leren
2021 - 2023
LIO-Platform voor flexibel, gedifferentieerd en zelfregulerend leren van de leraar in opleiding, een online platform ter versterking van de lerarenopleiding en het onderwijsveld tot op de klasvloer
2021 - 2022
De introductie van AI- en 3D-scanningtechnieken bij de ontwikkeling van VR-opleidingen
2021 - 2022
Welke competenties heeft het werkveld in de betonindustrie nodig, nu en in de nabije toekomst?
2020 - 2023
360° feedback voor professionele ontwikkeling en leren in hoger onderwijs en werkomgeving
2020 - 2022
Kansen voor duaal leren
2020 - 2021
In het ESF-project Povigo ontwikkelt de AP Hogeschool samen met het softwarebedrijf Kunlabora en de coaches van Groep INTRO een digitale groei-app. Deze zal mensen met een burn-out begeleiden om opnieuw de stap te zetten richting de arbeidsmarkt door hun soft skills in kaart te brengen en te versterken. AP levert expertise aan inzake soft skills, maar ook inzake het motiverend aanbieden van content.
2019 - 2023
LAP!: evidence-informed ontwikkeling van een Learning Analytics dashboard
2019 - 2021
Onderzoek naar de diversiteit en flexibiliseringsnoden van instroomprofielen in het hoger onderwijs
2019 - 2022
In het TPG-project wordt een Vlaanderen brede ToelatingsProef voor Graduaatsopleidingen ontwikkeld en geoperationaliseerd.
2018 - 2022
Designonderzoek naar innovaties die door Teacher Design Teams ontwikkeld werden en die als doel hebben om het zelfgestuurd leren van eerstejaarsstudenten te bevorderen.
2018 - 2020
Onderzoek naar welke 21st century skills nodig zijn voor de evoluerende arbeidsmarkt, toegespitst op de havengebieden van de interregio Vlaanderen-Nederland.
2018 - 2021
Dit project wil (jong)volwassenen stimuleren en ondersteunen om hun professionele ontwikkeling op het terrein van soft skills verder aan te pakken. Het project ontwikkelt een vragenlijst aan de hand waarvan ze hun soft skills kunnen evalueren, alsook een feedbacktool die hen zal begeleiden bij de verdere ontwikkeling van deze skills.
2017 - 2021
Onderzoek naar initiatieven rond werkplekleren en de meerwaarde ervan in de lerarenopleidingen basisonderwijs.
2016 - 2020
Dit project onderzoekt de werking van Teacher Design Teams en de impact van de door deze teams ontwikkelde leeromgevingen op de percepties en het leerrendement van studenten
2015 - 2017
De ontwikkeling van een schaal ‘Motivatie voor duaal leren’ en de integratie ervan in de leidraad volgens het ICE-model (Intake – Casussen – Exploratie) van het GO! onderwijs.
2015 - 2018
Erasmus+ project Boosting European Exchange on HVET and Employer Involvement in Education Structures
2015 - 2019
De kwaliteit van het Lemo-instrument verhogen en onderzoeken hoe op basis van Lemo activiteiten voor leercoaching kunnen worden ontworpen.