2024 - 2027
B-stroom en arbeidsmarktfinaliteit versterken door krachtdadige teams (B-krachtiger)
Onderzoek hoe de coaching van leerkrachtenteams een meerwaarde kan bieden in onderwijs in de B-stroom en arbeidsmarktfinaliteit.
2024 - 2027
Onderzoek hoe de coaching van leerkrachtenteams een meerwaarde kan bieden in onderwijs in de B-stroom en arbeidsmarktfinaliteit.
2024 - 2025
Meting van de effectiviteit van CLIL-onderwijs in Vlaanderen
2023 - 2027
Dit SBO-project focust op identiteitsgebonden pesten en vooroordelen binnen de context van het Vlaamse basisonderwijs
2023 - 2026
DiversiWijs in zicht: professionaliseren in sociaal rechtvaardig onderwijs met behulp van video-coaching
2023 - 2026
SPRAAKMAKERS: de effecten van taalbewuste exploratieve gesprekken als werkvorm in OKAN
2023 - 2025
Dit Europees project focust op de ontwikkeling van digitale vaardigheden in het onderwijs in een Europese context. Het project wil 4 resultaten opleveren: Projectresultaat 1: Digitaal strat...
2022 - 2025
The T-ACT project aims to improve competences of SE-educators, learners resilience and active social engagement. The project will develop a model to scaffold teaching competences for active citizenshi...
2022 - 2025
Innovative teaching of global citizenship and sustainable development in primary education
2022 - 2025
Ontwikkeling nieuw model digitale lerarenopleiding
2021 - 2025
Exploring, STudying And Fostering Effects of Team Teaching on students and teachers. Moving beyond perception.
2022 - 2023
Onderzoek naar hoe leerkrachten en schoolbeleid ondersteunen in het stimuleren van zelfsturing bij leerlingen
2022 - 2023
CLIL voor een meertalige samenleving: projectmatig werken in een superdivers werkveld
2021 - 2022
Ontwikkeling opleiding en draaiboek rond E-leren
2021 - 2022
Content And Language Integrated Learning in de lerarenopleiding
2021 - 2022
De inzet van studenten uit de lerarenopleidingen als tutors voor kinderen uit de derde graad lager onderwijs
2021 - 2022
Probleemschets Naar schatting 1 op 4 Vlaamse jongeren kampt met psychische problemen en suïcide blijft in deze groep de hoofdoorzaak van overlijden. Scholen hebben hierin een belangrijke preventiev...
2021 - 2023
Intercultureel competent omgaan met etnisch-raciale diversiteit in de kleuterklas: een co-constructieve uitbouw van een professionaliseringstraject
2021 - 2023
Welke initiatieven slagen erin lerarenteams te versterken bij het werken aan een zorgbeleid op school?
2021 - 2023
“Duizend Spiegels”, een project van Erfgoedlab Antwerpen en de lerarenopleiding van AP Hogeschool, onderzoekt in welke mate meerstemmige erfgoed- en herinneringseducatie in de klas kan bijdragen tot d...
2021 - 2023
LIO-Platform voor flexibel, gedifferentieerd en zelfregulerend leren van de leraar in opleiding, een online platform ter versterking van de lerarenopleiding en het onderwijsveld tot op de klasvloer
2021 - 2023
Uitwerking van een educatief aanbod rond klimaat en droogte voor studenten uit de lerarenopleiding
2021 - 2021
Verder werken aan een versterkte professionaliteit in het omgaan met diversiteit, kinder- en kansarmoede in de lerarenopleidingen
2020 - 2022
Develop solutions for cross-border and global sustainability
2020 - 2022
Bewegend leren in de eerste graad secundair onderwijs
2020 - 2022
Starters in het onderwijs ondersteunen en ontwikkelen
2020 - 2022
Een professionaliseringsverhaal met leesbeleid in de hoofdrol
2020 - 2024
Inzetten op schooltaal in alle lessen
2020 - 2022
Kansen voor duaal leren
2020 - 2023
In rapidly evolving, hyper-connected and performance-oriented societies, the mental health of citizens increasingly requires priority attention and care. Indeed, research shows that about 20% of Europ...
2020 - 2021
Improving teachers’ cognition of academic language learning in STEM education
2019 - 2023
Duurzame implementatie van STEM startend van het basisonderwijs tot de 1ste graad secundair onderwijs.
2019 - 2020
Onderzoek naar de effecten van WELT
2018 - 2022
In het project 'Girl power / Girls and technology' zetten we in op de thematiek van meisjes en STEM. Doelstelling op lange termijn is om meer meisjes en vrouwen te laten kiezen voor een STEM-studieric...
2018 - 2020
STEM als hefboom voor taalontwikkeling
2018 - 2022
Een onderzoek naar artistieke werkvormen voor burgerschapseducatie op school
2017 - 2021
Onderzoek naar initiatieven rond werkplekleren en de meerwaarde ervan in de lerarenopleidingen basisonderwijs.
2016 - 2020
Dit project onderzoekt de werking van Teacher Design Teams en de impact van de door deze teams ontwikkelde leeromgevingen op de percepties en het leerrendement van studenten
2014 - 2018
In dit ontwerpgericht onderzoek werden Teacher Design Teams geïmplementeerd in lagere scholen met als doel om leraren te professionaliseren in STEM en om STEM-integratie in het lager onderwijs te bevorderen.